Onboard gfx.. hvilket er bedst ?
Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 14-03-08 15:09

Hej,

jeg skal bare bruge en billig htpc med micro atx og onboard gfx..

umiddelbart er der 3 gennemgående modeller:

NVIDIA GeForce 6100
NVIDIA GeForce 7050PV
AMD 690G

Hvad er kraftigst/bedst til et socket AM2 board ?

- jørgen

Fra : Finn og Angela

Dato : 14-03-08 20:28

"Jorgen [DK/2200]" <nyhedsgruppe_vaek@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> NVIDIA GeForce 7050PV
> AMD 690G
>
> Hvad er kraftigst/bedst til et socket AM2 board ?

Måske du skulle checke de nyere versioner (AMD 780G og Nvidia Geforce 8200)
ud:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37391&PN=1&TPN=1

Finn

Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 14-03-08 21:08

> Måske du skulle checke de nyere versioner (AMD 780G og Nvidia Geforce
> 8200) ud:
>
> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37391&PN=1&TPN=1
>
> Finn

ja.. jeg finder dog kun en micro atx model GA-MA78GM-S2H på edbpriser
(socket am2+).. den får også ros.. jeg har aldrig haft et gigabyte board..
men kan ikke umiddelbart læse mig frem til om den har blæserstyring etc..

imponerende med vga, dvi SAMT HDMI .....

men lige nu er den min "vinder"..

- jørgen

Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 14-03-08 21:12

den har smart fan - altså blæserstyring.

- jørgen

Fra : Finn og Angela

Dato : 14-03-08 21:40

Ja - for både cpu- og sysfan. Et uddybende review her:

http://www.silentpcreview.com/article807-page1.html

Eneste "problem" (som omtalt i recordere-tråden) er manglende understøttelse
af de nye HD-lydformater - men det gælder tilsyneladende de fleste (alle?)
chipsets pt.

Finn