Reparation af grafikkort
Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 05-03-08 12:10

Har et NVidia 8800 GTS grafikkort, hvor der er knækket en
kondensatorelektrolyt af!

Sidder let tilgængelig.

Nogen der kender et sted/ en person, der kan skaffe og lodde en ny
på....helst i
nærheden af Roskilde?
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Michael

Dato : 05-03-08 22:28

"Jørgen Thorsgaard" <joergenthorsgaard @dbmaik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kondensatorelektrolyt af!
>
> Sidder let tilgængelig.
>
> Nogen der kender et sted/ en person, der kan skaffe og lodde en ny

Hej Jørgen

Har du haft kortet "tændt" efter at lytten er knækket af.
I så fald kan du ikke være 100% sikker på at kortet virker korrekt.

Hvad er værdien på lytten XX uF XXX Volt ?
Hvor stor er den rent fysisk? i mm.

Mvh
Michael

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 09-03-08 11:11

> [...]
> I så fald kan du ikke være 100% sikker på at kortet virker korrekt.
>
> Hvad er værdien på lytten XX uF XXX Volt ?

Hej Michael

Ja, så kører det ikke, men er helt dødt.

Jeg har prøvet at lodde en lyt på med andre specifikationer, og så begyndte
kortet at køre, hvilket vil sige, at køleblæseren gik i gang, hvad den ikke
ellers gør.
Der kom bare ikke signal igennem.

Den knækkede lyt er ca. 7 mm i diameter og der sidder 8 magen til på kortet.

Vedr. specifikationer står der: A 60W, 180, 16V.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 07:10

> [...]
> kortet.
>
> Vedr. specifikationer står der: A 60W, 180, 16V.

Hej Jørgen

Så lyder det som der er noget mere der er "røget" sig en tur.
Mit umiddelbare bud er nyt kort.
Så må man ikke håbe det er et kort i den meget dyre ende

Mvh
Michael

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 11-03-08 10:11

"Michael" <JADa> skrev i meddelelsen

> [...]
> Mit umiddelbare bud er nyt kort.
> Så må man ikke håbe det er et kort i den meget dyre ende

Det lyder jo ikke godt.
Et 8800 GTS er jo ikke blandt de helt billige kort.

Tak for svarene.
--
Mvh.
Jørgen