Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt grafikkort til IBM T60
Fra : Ivanowitz

Dato : 26-02-08 11:44

Grafikkortet i min T60 er stået af, og jeg skal finde et nyt.
Har søget vidt og bredt - også EDBpriser, men kan intet finde.
(Jeg går ud fra at jeg selv kan montere).

T60 (model 2007) med ATI X1300, 128MB, 1400x1050 (skærmens opløsning).
Hvis der kan monteres et større/bedre kort med mere RAM, så vil det være
fint.

Er der nogen der har et link?
--
Ivanowitz

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-02-08 16:14

"Ivanowitz" <virker@sæføli.ik> skrev i en meddelelse
> Grafikkortet i min T60 er stået af, og jeg skal finde et nyt.
> Har søget vidt og bredt - også EDBpriser, men kan intet finde.
> (Jeg går ud fra at jeg selv kan montere).

Det kan du ikke.
Det sidder onboard og kan ikke skiftes.

Du skal have et nyt bundkort til den istedet (det kan ikke svare sig) - men
når det er T60er er der så ikke stadigt garanti på den?
Der plejer at være 3års onsite på T60ere.

/Dennis

Fra : Ivanowitz

Dato : 26-02-08 22:35

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev:

> [...]
> men når det er T60er er der så ikke stadigt garanti på den?
> Der plejer at være 3års onsite på T60ere.

Hmmm, jo der er godt nok garanti, så jeg må nok hellere få den sendt ind.
Tak for hjælpen.

--
Ivanowitz

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-02-08 08:18

> Hmmm, jo der er godt nok garanti, så jeg må nok hellere få den sendt ind.
> Tak for hjælpen.

Der er givet vis onsite - så du ikke behøver sende den ind. Der vil komme en
tekniker til dig.
Ring til Lenovo front office og få det afklaret : 7010-5150

/Dennis

Fra : Ivanowitz

Dato : 27-02-08 09:45

> Der er givet vis onsite - så du ikke behøver sende den ind. Der vil komme
> en tekniker til dig.
> Ring til Lenovo front office og få det afklaret : 7010-5150
>

> /Dennis
Den kører igen!
Jeg prøvede at starte i fejlsikret tilstand, og fjernede så de sidst
indstallerede programmer, samt den sidste driver til grafikkortet.
Efter en genstart er den oppe igen.
I loggen er der en fejlmeddelelse som jeg har googlet lidt på, og det ser ud
til at jeg - i min uvidenhed - har installeret en driver, som ikke er 100%
kompatibel.
Den hyler dog konstant, som da den ikke ville starte, men når der skrues
lidt ned for højttalerne, kan jeg intet høre.
Der vises ingen fejl i Enhedshåndtering.
Måske jeg skulle tage "tyren ved hornene", og installere helt forfra. XP
bliver jo ofte lidt gammel og sløv med tiden.
Jeg skal lige have lidt tid til at læse manual, men der er jo en
genopretnings partition på harddisken, så mon ikke jeg kan bruge denne
funktion. Jeg har dog også den originale WinXP Pro på CD.

--
Ivanowitz

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-02-08 23:00

> [...]
> genopretnings partition på harddisken, så mon ikke jeg kan bruge denne
> funktion. Jeg har dog også den originale WinXP Pro på CD.

Hvis der stadig er garanti på den, kan du også rekvirere et sæt
genetablerings-cd'er hos lenovo. Gratis vel at mærke. :)

- Martin