videocard og driver compatibel med DirectD~
Fra : Empire

Dato : 18-02-08 19:12

Jeg tillader med mellemrum at slappe af med Age of Empire, hvis jeg prøver
på min nye pc får jeg fejlmeldingen Could not initalize graphic system, make
sure videocard and driver are compatibel with DirectDraw, jeg får samme
melding på min Ibm T42. Min gamle pc med onbord grafikkort gav ingen
problemer.
Grafikkortet er en Geforce 8500gt.
Er der en der kunne give mig et hint, hvordan får jeg mit gamle spil til at
køre.

Mvh Knud

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-02-08 14:38

Empire skrev:
> [...]
> gav ingen problemer.
> Grafikkortet er en Geforce 8500gt.
> Er der en der kunne give mig et hint, hvordan får jeg mit gamle spil til

Det får jeg også nogen gange, når jeg starter Age of Empires II op. Som
regel, skal jeg bare genstarte spillet. Det sker når ofte når jeg
klikker forbi intro sekvensen i spillet for hurtigt. Ved ikke om det er
det samme problem.

--
Mvh,
Rasmus Bertelsen

Udskift invalid med dk for direkte mail
Livet er ej (kun) en dans på roser; heldigvis da...