Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Bedste kort til ca. 300
Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 14:58

Hej,

umiddelbart virker det bedste kort - som koster under 300 kr på edbpriser -
til at være et 8400GS/2400PRO.

Krav.
PCI Express
Passivt kølet
256mb+

Har i nogle bedre forslag/præferencer ?

mvh
Jørgen

Fra : Kasper

Dato : 18-02-08 17:47

"Jorgen [DK/2600]" <denblaa_gmail_com> wrote in message
> Hej,
>
> umiddelbart virker det bedste kort - som koster under 300 kr på
> dbpriser - til at være et 8400GS/2400PRO.

> [...]

Evt:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2110630

hvis det ikke er til spil

Kasper

Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 19-02-08 16:36

> Evt:
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2110630
>
> hvis det ikke er til spil
>
> Kasper

jeg kan umiddelbart ikke finde noget sammenligneligt ppå 3450.. hvordan
ligger den performance mæssigt ?

mvh
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 19-02-08 17:03

Jorgen [DK/2200] wrote:

> jeg kan umiddelbart ikke finde noget sammenligneligt ppå 3450..
> hvordan ligger den performance mæssigt ?

Det yder lidt bedre end f.eks. HD2400 Pro og bruger mindre strøm, men det er
primært beregnet til hardware-dekodning under afspilning af HD-Video. Det
vil yde ganske ringe ved f.eks. directX spil.

Hans

Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 19-02-08 18:39

> [...]
> er primært beregnet til hardware-dekodning under afspilning af HD-Video.
> Det vil yde ganske ringe ved f.eks. directX spil.

Kortet er til min fars kontor pc.. han spiller ikke.. men vil fra tid til
anden lave billedredigering.. pt har et bundkort med et atiexpress200
onboard gfx.. ikke helt optimalt.

tror jeg vinder mest ved 8400gs..

- jørgen

Fra : Hans

Dato : 19-02-08 19:21

Jorgen [DK/2200] wrote:

> Kortet er til min fars kontor pc.. han spiller ikke.. men vil fra tid
> til anden lave billedredigering.. pt har et bundkort med et
> atiexpress200 onboard gfx.. ikke helt optimalt.
>
> tror jeg vinder mest ved 8400gs..

Det kommer lidt an på om kortet skal bruges på VGA- eller DVI-Udgangen.

Hvis det er førstnævnte så vil jeg anbefale ATI, da de leverer et bedre
billede på VGA end GeForce, og især ved low-profile kort hvor VGA signalet
render igennem et fladkabel.

Hans