Er 8500GT bedre end 6600GT?
Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 31-01-08 18:49

Hej,

jeg har netop købt nyt bundkort som understøtter SLI. I samme sammenhæng ser
jeg at et SLI ready 8600GT kort kun koster 380 kr.

jeg har i dag et 6600GT.. Kostede i sin tid 1.000 kr..

Nu til mit spørgsmål. Er der en logisk sammenhæng i "nummereringen" - altså
er 8500GT bedre end 6600GT ?

Begge modeller er med dedikeret ram, og altså ikke shared med pc.

mvh
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 31-01-08 18:57

Jorgen [DK/2200] wrote:
> [...]
>
> jeg har i dag et 6600GT.. Kostede i sin tid 1.000 kr..
>
> Nu til mit spørgsmål. Er der en logisk sammenhæng i "nummereringen" -

Prøv og sammenlign dem her:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=722&model2=856&chart=275

De ligger meget tæt på hinanden, alt efter hvad de bliver brugt til.

Hans

Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 31-01-08 20:49

> Prøv og sammenlign dem her:
> http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=722&model2=856&chart=275
>
> De ligger meget tæt på hinanden, alt efter hvad de bliver brugt til.

Tak,
jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 03:57

Hans wrote:
> Prøv og sammenlign dem her:
> http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=722&model2=856&chart=275

Bare for sjov... hvad mon et ATI X300 med 256 Mb ville score? Under 50 på
den liste?

/Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-02-08 10:18

Jorgen [DK/2200] wrote:

> jeg har netop købt nyt bundkort som understøtter SLI. I samme sammenhæng ser
> jeg at et SLI ready 8600GT kort kun koster 380 kr.

Og ydelsen er derefter.

> jeg har i dag et 6600GT.. Kostede i sin tid 1.000 kr..

Det kan stadig godt være med - COD4 og Crysis klares i 800x600.

> Nu til mit spørgsmål. Er der en logisk sammenhæng i "nummereringen" - altså
> er 8500GT bedre end 6600GT ?

Der er en logisk sammenhæng i nummereringen (næsten). Det først ciffer
angiver generationen. Dit nuværende er GF6000 og det nyeste er GF8000.
Med hensyn til de resterende 3 cifre gik der inflation i dem fra skiftet
GF7000-GF8000, således at et GF7600GT er hurtigere end et GF8600GT;
GF7600GT er også hurtigere end GF6600GT.

GF8500GT i stedet for GF6600GT er et dårligt bytte i mine øjne. Hvis du
har en smertegrænse på 1000,- bør du kigge på GF7600GT eller er det
GF8800GT til 1500,- der rykker (og det rykker ekstremt).

Min smertegrænse lå på 1000,- så jeg er den glade indehaver af et GF7600GT.

Jesper Poulsen