Grafikkort anbefaling istedet for en Medio~
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 30-01-08 07:51

Hej,

Jeg har en gammel Aldi PC Medion MD8080 3Ghz med en Medion Radeon
9800XL
grafikkort med 128MB ram, der desværre er gået. Jeg kan desværre ikke
finde nogen specifikationer på grafikkortet og vil derfor gerne hører
fra folk, som har skiftet det ud med et andet grafikkort og kører på
den samme type PC jeg har købt. Så vidt jeg ved er det et kort med
AGP
stik, det jeg har. Jeg har fået at vide min strømforsyning højest kan
klare 350W, så det er grænsen for hvad grafikkort må tage.

Det nye kort må gerne have 256MB ram, en TV-out udgang og en DVI-
udgang som minimum.

mvh
Tom Frank

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-01-08 18:00

<tofran@gmail.com> wrote in message
[...]

Går ud fra at din Medion er så ny, at det er AGP*8

Hvis du ikke spiller, kan alle agp kort næsten bruges. Bare check at de har
de ønskede ud/ind gange.

Hvis du spiller, men ikke er hysterisk med øjenguf, kunne en Navidia 7600GT
eller en Ati 1950pro komme på tale.
Mener begge burde kunne drives med 350w. (Kører selv med en 1950 pro og 350w
psu)

Eller er det hurtigste agp kort, vist en Nvidia 7950GT, men selv det vil få
lidt problemer med de nyeste spil, i de større opløsninger.
Tror dog, at du så også skal investere i en ny strømforsyning, så det bliver
sikker for dyrt, at investere i en arkitektur der er på vej ud.

Bjarne K.

Fra : David T. Metz

Dato : 31-01-08 12:37

Bjarne K. wrote:

> Hvis du spiller, men ikke er hysterisk med øjenguf, kunne en Navidia 7600GT
> eller en Ati 1950pro komme på tale.

Hvis derimod HD-video er vigtigt, så gå efter et ATI HD2600Pro (fås til
600 Kr) - det er stadig hurtigere og mere avanceret end dit R9800.

Alternativ Nvidia 8600gt, som er lidt hurtigere til spil end hd26000pro
og lidt dyrere.

David

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-01-08 16:22

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> 600 Kr) - det er stadig hurtigere og mere avanceret end dit R9800.
>
> Alternativ Nvidia 8600gt, som er lidt hurtigere til spil end hd26000pro og

Hvis det kun er video det kommer an på, ville han så være lige så godt
stillet med en HD2400Pro ?
Ok den er kun marginalt billigere, men alligevel ?

p.s. Jeg tror ikke at 8600GT kan fåes til AGP, men skal ikke kunne afvise
det.

Bjarne K.

Fra : David T. Metz

Dato : 01-02-08 09:58

Bjarne K. wrote:

> Hvis det kun er video det kommer an på, ville han så være lige så godt
> stillet med en HD2400Pro ?

Nej - ikke til HD-video.

David

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-01-08 16:25

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvis derimod HD-video er vigtigt, så gå efter et ATI HD2600Pro (fås til
> 600 Kr) - det er stadig hurtigere og mere avanceret end dit R9800.

Så CB lige checke at det kan trækkes af en 350w strømforsyning.

Bjarne K.

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 31-01-08 08:41

Er der på nogen måder man kan få XP til at vise hvad der på
motherboardet blandt andet for at se hvor hurtig AGP er f.eks. eller
skal man åbne indmaden for at se hvad motherboard der sider i.

/Tom Frank

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-01-08 16:51

<tofran@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Der findes forskellige programmer til at vise nærmest alt du har i maskinen.
SIW f.eks.:

http://www.gtopala.com/

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 31-01-08 10:09

Kan godt lide specifikationerne til ATI HD2600PRO, da jeg bruger min
PC typisk til at optage og afspille film. Jeg har bare et problem med
at finde ud af hvor mange Watt den bruger. Som der er nævnt før så
bliver det lidt pebret hvis også strømforsyning skal med. Denne PC
skal bare bruges som video optager indtil der er råd til en næste PC.

Ellers tak for gode råd alle sammen.

/Tom

Fra : David T. Metz

Dato : 01-02-08 10:04

tofran@gmail.com wrote:
> [...]
> bliver det lidt pebret hvis også strømforsyning skal med. Denne PC
> skal bare bruges som video optager indtil der er råd til en næste PC.

O.k. Har set en anbefaling på 400W PSU, men det trækker altså ikke så
meget det kort. Jeg vil sagtens tro det kan virke.

På den anden side: har du ikke brug for HD-video lige nu, så køb et
billigere/mindre kort. Du kan alligevel ikke tage kortet med over i en
ny pc, når det er agp.

David

Fra : N/A

Dato : 01-02-08 10:04

Fra : hnteknik

Dato : 21-02-08 08:09

Sjovt nok er mit grafik også stået af. Jeg har en MEDION fra 11/03 og
grafikkortet giver en masse grønne felter.
Det er vist et BG VGA ATI 9800 XL 128 MB kort - sikkert lig Tom
Franks. Strømforsyningen skulle vist blot være 300 W

Det grafikkort jeg skal udskifte med skal blot køre videoredigering -
lidt tv og så pigernes SIMS2.
Så med lidt mere end de 2 x 256 MB DDR ram sat i, kan den nok køre i
hjørnet et par år endnu.

Men hvilket kort er godt nok uden at være for dyr ( og jeg regner ikke
med at køre HD video på den) ??

Jeg kan ikke lige finde ATI HD2600PRO, men

Club 3D Radeon PCI-E HD2600Pro Passive 512MB HDMI (ATI Radeon HD
2600PRO)
kan anskaffes for 459 kr. og er vist det samme ?

Henrik