8800GTS til 8800GTS ?
Fra : Sven

Dato : 19-01-08 16:36

Hej.
Jeg er i dag indehaver af et af de første OC'ede 8800GTS 320Mb kort fra BFG.
Vil jeg kunne mærke nogen videre forskel hvis jeg skifter til et af de nye
512MB 8800GTS? Jeg har ikke mulighed for at køre SLI, da mit mobo
understøtter ATI's Crossfire.
Spil er Crysis, Test Drive unlimited, UT 3, COD 4, og opløsningen er
1650x1080.

CPU: Core 2 duo 3@3,6 ghz
RAM: 2x1 Gb PC 6400 CAS 4
Mobo: Gigabyte P35 DS4
OS: WindowsXP Pro

Sven

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 19-01-08 16:46

On Sat, 19 Jan 2008 16:36:27 +0100, Sven wrote:

> [...]
> Vil jeg kunne mærke nogen videre forskel hvis jeg skifter til et af de nye

Da den "gamle version" af 8800GTS er langtsommere end 8800GT, vil jeg
formode du kan mærke/måle forskel, da de nye 8800GTS er baseret på den nye
chip, altså den som sidder på 8800GT.

Måler du forskel og sammenligner med det det kommer til at koste dig, så er
spørgsmålet om det er pengene værd, var jeg dig ville jeg vente til den nye
generation kommer i handlen.

--
mvh.

Fra : Sven

Dato : 19-01-08 17:04

> [...]
> er
> spørgsmålet om det er pengene værd, var jeg dig ville jeg vente til den

Har du nogen ide om, hvornår det vil ske?

Sven

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 19-01-08 17:10

On Sat, 19 Jan 2008 17:03:40 +0100, Sven wrote:

> Har du nogen ide om, hvornår det vil ske?

Desværre ikke, der er rygter, men så vidt jeg ved ikke nogen fast dato.

--
mvh.

Fra : Hans

Dato : 20-01-08 12:56

> [...]
> BFG. Vil jeg kunne mærke nogen videre forskel hvis jeg skifter til et af
> de nye 512MB 8800GTS? Jeg har ikke mulighed for at køre SLI, da mit mobo

Hvis ydelsen er dobbelt så høj, så vil du nok lige kunne mærke det. Men det
er den næppe på disse to kort, så jeg vil mene, at det er spild af penge.