Jeg er meget i tvivl. HDMI på Nvidia 8600/~
Fra : J

Dato : 06-01-08 17:20

Hejsa,

Jeg håber at der er en eller flere venlige sjæle der ude da jeg er meget i
tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har læst utallige af reviews, men der er
næsten ingen der kommer ind på lyd over grafikkortet.

Jeg ved at Saffire har lavet er kort med HDMI udgang hvor lyder går med. Men
jeg tror ikke at andre kort kan få lyden med. De har muligvis HDMI, men jeg
kan ikke læse nogle steder om lyden er med.

Hvorfor er det vigtigt for mig?

Det er det fordi jeg har et 37" tommer full hd tv med HDMI indgang, og for
at der ikke skal køres alt for mange ledninger over til TV'et ville jeg
begrænse det med kun et kabel, nemlig HDMI.
Alle kort i header supporterer HDMI, men jeg kan bare ikke finde ud af om
nogle af dem kan kobles til computerens lydkort og så med en dvi -> hdmi
adapter på til sidst. Men det kan man nok ikke eller?

Hvorfor så ikke bare vælge et Sapphire RADEON HD 2600XT ULTIMATE Edition?

Fordi jeg skal bygge en super hurtig pc, og så vil jeg også gerne have at
grafikortet sparker røv.

Håber én har svaret der ude.

Mangle hilsner

/J

Fra : J

Dato : 06-01-08 20:10

Efter nærmere læsning kan jeg se at nogle 8800 skulle have s/pdif indgang.

Er der nogle deer har testet dette og hvis ja, virker det fint nok?

Mvh. J

Fra : MN

Dato : 06-01-08 21:14

"J" <deepdance@REMOVEgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men jeg tror ikke at andre kort kan få lyden med. De har muligvis HDMI,
> men jeg kan ikke læse nogle steder om lyden er med.

Klippet fra Gigabyte HD3800 manual:

The entire Radeon HD 3800 series support HDMI output which can handle both
audio and
video signals. However, audio output from the onboard audio controller or
the external
sound card will be disabled when HDMI output is activated.
If no need for HDMI output function, set the onboard audio controller or the
external sound
card to be the default Sound Playback device to obtain audio output from
your system.

Mogens

Fra : J

Dato : 12-01-08 21:14

Tak for input.

Jeg tror jeg vil blive meget sindsyg i længden hvis jeg skal skifte frem og
tilbage. Meget brugbart indput. Tak.

Mvh. J

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-01-08 11:24

J wrote:

> Fordi jeg skal bygge en super hurtig pc, og så vil jeg også gerne have at
> grafikortet sparker røv.

GF8600-serien sparker ingen steder...

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 12-01-08 21:13

Tak for input.

Jeg overvejer nu at vente på GF9800 chippen.

Mbh. J