Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilken opløsning kan det køre ?
Fra : Holten

Dato : 02-01-08 16:17

Hej i gruppen.

Jeg har købt mig et 32 tommer fladskærms-tv og vil nu gerne sætte min pc´er
til det.
TV´et har VGA stik.
Mit grafikkort kan kun køre 1024x768 (on-board) i brugsanvisningen
foreskriver de en opløsning på WXGA 1280X768.

Jeg kan p.t. godt se pc på tv´et men somme tider skriver tv´et "udenfor
område" og så skal pc genstartes for igen at virke med pc.

Jeg har nu bestilt et Asus GeForce 6200 - 128 MB DDR - AGP N6200/TD/128

Vil det kunne køre denne opløsning ?

Hvordan skal jeg deaktivere det gamle, er det nemt ?
Mit bundkort hedder K7SEM.

Som i sikkert allerede har gættet er jeg ikke nogen "haj" til dette

MVH

Holten

Fra : news.tele2.dk

Dato : 03-01-08 15:48

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Mit bundkort hedder K7SEM.
>
> Som i sikkert allerede har gættet er jeg ikke nogen "haj" til dette

De fleste bundkort deaktiverer onboard grafikkort ved installation af et
selvstændigt grafikkort. Ellers skal du højst sandsynligt blot ind i BIOS og
deaktivere det derfra. Se efter i manualen for hvordan det gøres, hvis ikke
du har manualen kan du sikkert finde den på producentens hjemmeside under
support sektionen.

Det grafikkort du har bestilt skulle meget gerne kunne levere et signal til
en HD-ready skærm. Det bliver 1024x768 som regel og kan indstilles nemt via
Nvidia's kontrolpanel.

Fra : Holten

Dato : 03-01-08 17:57

"news.tele2.dk" <xsieger@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det grafikkort du har bestilt skulle meget gerne kunne levere et signal
> til en HD-ready skærm. Det bliver 1024x768 som regel og kan indstilles

Mange tak.
Glæder mig til kortet ankommer

MVH

Holten

Fra : J

Dato : 03-01-08 16:04

On Wed, 2 Jan 2008 16:16:33 +0100, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

> [...]
>Mit bundkort hedder K7SEM.
>
>Som i sikkert allerede har gættet er jeg ikke nogen "haj" til dette

Mon ikke det er 1366x768, du skal sætte. Det understøtter geforce6200
garanteret.

Der skulle ikke være problemer med at slå det onboard fra. Det burde
ske automatisk. Så du sætter bare det geforce i agp og forbinder
skærmen hertil. Så kører det. Windows mangler naturligvis en driver
til det nye grafikkort. Du bør også afinstallere den gamle grafikkort
driver først. Det gør du ved at gå ind i kontrolpanel,
installer/afinstaller programmer og se der efter noget sis
grafikdriver. Tryk Fjern på den.

mvh

John