Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
kurser på Guld
Fra : Ejner Larsen

Dato : 18-03-08 09:41

Da kursen på Guld er ret høj pt, ønsker jeg at sælge arvesølvet, jeg ser der
guldsmede der aveterer efter guld som de vil købe, spørgsmålet er nu blot
hvordan sikrer jeg at jeg ikke bliver snydt. hvordan kan jeg sikre mig at at
den kurs han stikker ud er optimal?.

Fra : K_N

Dato : 18-03-08 10:05

Det vil du jo aldrig kunne sikre dig - men check verdensmarkedsprisen for
rent guld. Så har du et udgangspunkt, som i hvert fald vil være det
absolutte maksimum.

Står du med f.eks. 12 karat guld skal du huske at så er guldindholdet kun
50% og dermed max prisen det halve.

Med din maks pris in mente kan du jo gå rundt og chekce priser - der hvor du
er tættest på må jo være stedet hvis du absolut vil sælge. Regn ikke med
tilbud på over halvdelen af verdensmarkedsprisen nogen steder.

Knud