Fjernstyret helikopiter drejer rundt om eg~
Fra : Peter Malling

Dato : 16-03-08 04:38

Har købt en billig fjernstyret helilipter i Netto til ungerne, lavet i
flamingo. Men ak, den drejer bare rundt om sin egen akse og fjoller
rundt på jorden, og vil ikke lette. Der er nogle knapper "trim" på
fjernbetjeningen, som skulle kunne rette op på det, så den står lige,
men det ser ikke ud til at virke.

Der var én, der sagde noget om, at han havde fået udbedret det ved
hjælp af en knappenål, men jeg fik ikke spurgt nærmere, hvordan.

Skulle der mon være nogen her, der har forslag til, hvad man kan gøre?

Mvh Peter.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 12:14

> [...]
>rundt på jorden, og vil ikke lette. Der er nogle knapper "trim" på
>fjernbetjeningen, som skulle kunne rette op på det, så den står lige,

Propellen bagpå drejer da rundt, det er svjv den der forhinder den i at
dreje om sin ejen aksel, den er sat rigtig på.

kimila

Fra : Nighthawk

Dato : 16-03-08 17:31

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in news:47dd00f5$0$15882
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Propellen bagpå drejer da rundt, det er svjv den der forhinder den i at
> dreje om sin ejen aksel, den er sat rigtig på.

Hvis det er en af de flamingobørger som ikke vejer noget, virker trim
knapperne fint, men mange laver fejlen at holde knapperne nede, og det
duer ikke.

Når maskinen er "airborne" skal du taste mange gange på den trim knap
modsat den vej maskinen drejer indtil den står stille i luften.

Husk, at som batteriet drænes skal der bruges mere trim, for den bageste
motor mister hurtigt kraften. d.v.s. der skal løbende trimmes.

Fulgte der ikke en CDROM med din maskine der viser med video, hvordan
trim funktionen skal bruges...?

NH

Fra : Kåre

Dato : 17-03-08 17:34

"Peter Malling" <malling@asia.dk> skrev i en meddelelse
[...]

-------------------

Som en anden nævner, så skal haleroret vende rigtigt, ellers går det aldrig
godt.
Har en kollega som fik den vendt forkert....

Men ellers kan du også prøve at vride halen lidt rundt, Afhængig af om den
drejer den ene eller nden vej.
Det kan bruges til grovjustering, og TRIM til finjustering. Det kan sagtens
være du skal trykke mange gange.
Halen drejer du fysisk ved bare at vride den rundt. Dog nok ikke længere end
90 grader.
Står det ikke i manualen?

Men ellers skal du ikke regne med at små børn kan styre den....det er ikke
skide nemt, men det er sjovt for en som kan lære at mestre det, fordi det er
stor sport/kunst at blive god. Men det kan lade sig gøre.
Men du skal tænke på at den kun kan flyve een vej rundt, så al flyvning
bliver mere eller mindre i den samme cirkel rundt. Kunsten er så at lære at
rette op, og vende rundt, og starte en ny cirkelbevægelse igen, udenom
forhindringer.

Det med knappenålen er ganske rigtigt en god ide, men det er udelukkende for
at styre fremdriften.
Jeg har en hvor jeg sætter en tegnestift bagi, for at undgå den flyver for
hurtigt fremad. På en anden har jeg skullet sætte den foran, for at få den
til at flyve hurtigt nok fremad til at det blev sjovt.

Du skal som du nok kan høre, være obs på at man ikke bare lige kan det. Det
kræver øvelse og tid til at justere den korrekt.

God fornøjelse!
Kåre

Fra : Filip

Dato : 29-04-08 23:12

> Du skal som du nok kan høre, være obs på at man ikke bare lige kan det.
> Det kræver øvelse og tid til at justere den korrekt.

Hvis problemet er at den bare drejer rundt på gulvet så er tricket at give
fuld gas i 1-2 sek så den letter og kommer væk fra gulvet - og så bare vente
og se hvad den finder på. Så kan du begynde at korrigere med trimmet. Jeg
prøvede at bruge lang tid på gulvet for at få den indstillet korrekt, men
det kan man altså ikke regne med får end den er kommet op i luften. Bare
rolig, den er vældig robust, og kan holde til at flyve ind i mange ting
inden den går i stykker.

Filip