Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
moms på benzin
Fra : Jesper

Dato : 15-03-08 22:05

Hej.

Kan I hjælpe med følgende:

En kunde har et firma og anvender en hvidpladebil i sit erhverv - der er
ikke tale om firmabil.

Kan denne kunde fratrække moms på benzin og p-afgift?

Hvor kan jeg læse mere om det?

Mvh

Jesper

Fra : K_N

Dato : 15-03-08 22:19

Han kan vel bare lade firmaet købe benzinen - diskussionen med skat om hvad
han har brugt den benzin til (private eller erhvervs formål) må han så tage
med dem efterfølgende, hvis de skulle blive nødvendigt.
Jeg går naturligvis ud fra, at han ikke allerede lader firmaet betale
kørselsgodtgørelse til bilens ejer (hvis det r manden i form af
privatperson)

Knud

Fra : alexbo

Dato : 15-03-08 23:01

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev

> En kunde har et firma og anvender en hvidpladebil i sit erhverv - der er
> ikke tale om firmabil.

> Kan denne kunde fratrække moms på benzin og p-afgift?

> Hvor kan jeg læse mere om det?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisID=208492.201579&max=1

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan kørslen hænger sammen, om han kører
rundt i sin egen bil for sit firma og betaler selv, eller lader firmaet
betale udgifterne, eller måske med km.penge.

Men under alle omstændigheder er der ikke momsfradrag på hverken indkøb
eller drift af en hvidpladebil.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper

Dato : 23-03-08 04:10

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke tale om firmabil.
>
> Kan denne kunde fratrække moms på benzin og p-afgift?

Jeg siger tak for svarene.

mvh

Jesper

Fra : Elmand

Dato : 23-03-08 10:19

> "Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg siger tak for svarene.
>
> mvh
>
> Jesper

Der kan aldrig trækkes moms af en hvidpladebil.
Med venlig hilsen
RSPERSEN EL & Antenne

Fra : K_N

Dato : 23-03-08 10:55

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> wrote in message

> Der kan aldrig trækkes moms af en hvidpladebil.
> Med venlig hilsen
> RSPERSEN EL & Antenne

Det er jo helller ikke bilen det handler om, men det brændstof man indkøber
ofr at køre i en i dette tilfælde hvidpladebil.

Knud

Fra : Elmand

Dato : 23-03-08 22:46

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Elmand" <elmand@fjernpc.dk> wrote in message

> Det er jo helller ikke bilen det handler om, men det brændstof man
> indkøber ofr at køre i en i dette tilfælde hvidpladebil.
>
> Knud
Der kan aldrig trækkes moms fra til drift af hvidpladebiler.
Læs det korrekte link fra Carsten Riis
Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : K_N

Dato : 24-03-08 08:10

JEg tror faktisk du skulle læse lidt på lektion inden du udtaler dig så
kategorisk.
Dit synspunkt er korrekt, hvis hvidpladebilen anvendes til private formål,
men ikke hvis omkostningerne er forbundet med et erhvervsmæssigt formål, som
foretages for et momsregistreret firma.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 24-03-08 10:11

> [...]

> men ikke hvis omkostningerne er forbundet med et erhvervsmæssigt formål,
> som foretages for et momsregistreret firma.

Det er fuldstændig ligegyldigt,
der kan ikke fradrages moms vedrørende en personbil, det står klart og
tydeligt i det link jeg tidligere har bragt.

Så er der nogle enkelte undtagelser, moms på broafgift og moms
på leasing, men der er ikke momsfradrag på driften, uanset brugen.

Nu er det ikke særlig vigtigt, Jesper som spurgte har sikkert forstået det.

Men du skulle nok læse lidt på lektien.

mvh
Alex Christensen