Kalk på glas
Fra : Torsten

Dato : 16-03-08 01:02

Jeg er ved at sætte et ældre 300 l akvarie istand.

Glasset har en del kalkstriber der bare ikke vil gå af.

Er der nogle gode råd??

mvh

Torsten

Fra : Nana Sørensen

Dato : 16-03-08 04:14

"Torsten" <torsten@deviljegikkesige.dk> wrote in message
> Jeg er ved at sætte et ældre 300 l akvarie istand.
>
> Glasset har en del kalkstriber der bare ikke vil gå af.
>
> Er der nogle gode råd??
>
> mvh
>
> Torsten

Har du forsøgt med de almindelige ting som eddikesyre osv? Kombiner det evt
med et barberblad. Det ridser ikke, hvis du bruger det rigtigt. Hvis du har
problemer med at få kalkfjerner til at hænge på glasset længe nok, så smid
køkkenrulle gennemvædet med eddikesyre på ruderne. At de er fugtige holder
det fast, så det er i blød længere.
Og skyl grundigt efter, men det har du vel regnet ud.

Fra : Torsten

Dato : 16-03-08 08:16

"Nana Sørensen" <nana@sletdetherphobia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fugtige holder det fast, så det er i blød længere.
> Og skyl grundigt efter, men det har du vel regnet ud.

Hej Nane

Jeg var bange for om eddikesyre ville skade silikonen, men
køkkenrulletricket vil jo løse det problem

Skal straks prøves, takker.

Fra : Jan Raarup

Dato : 16-03-08 14:45

Torsten <torsten@deviljegikkesige.dk> skrev:

> [...]
>
>Jeg var bange for om eddikesyre ville
>skade silikonen, men
>køkkenrulletricket vil jo løse det problem

Eddikesyren skader ikke silconen

Hilsen Jan

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

"lystfiskeri i grønland"

Fra : Souschefen

Dato : 27-03-08 19:18

Jeg bruger en vandforstøver til det. Du bestemmer selv i vilket forhold
eddikesyren skal blandes op.