Danmarks Statistik
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-03-08 20:48

Hej

Jeg har i dag modtaget et skema fra Danmarks Statistik - de vil vide
noget om producerende planteskoler i danmark.

Jeg kan forstå at jeg får sådan et, og jeg har også tænkt mig at udfylde
det og sende retur.
Men der står i det medfølgende brev at undersøgelsen er obligatorisk og
at jeg har pligt til at udfylde den.
Men de skriver ikke i henhold til hvad jeg har denne pligt. Er der en
lov som siger at virksomheder skal spilde deres tid med sådan noget?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-03-08 21:11

> [...]
> Men de skriver ikke i henhold til hvad jeg har denne pligt. Er der en
> lov som siger at virksomheder skal spilde deres tid med sådan noget?

Tro det eller ej, men der er en lov, der hedder "Lov om Danmarks Statistik".
Ja, du har pligt til at give de ønskede oplysninger. Prøv selv at kik §8
her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=25643
Læg også mærke til §8 Stk. 5.

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 15-03-08 22:12

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Statistik".
> Ja, du har pligt til at give de ønskede oplysninger. Prøv selv at kik §8

Dansk er jo et mærkeligt sprog, grammatiken især:: Jeg lyver, jeg løj, jeg
skrevet statistik.
--
Karsten (7870)
En yndet form for polemik

hvis vanvid alle kan forstå (Piet Hein)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-03-08 12:47

"Karsten (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Dansk er jo et mærkeligt sprog, grammatiken især:: Jeg lyver, jeg løj, jeg
> skrevet statistik.

Øh, den fangede jeg ikke?

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 16-03-08 13:57

> "Karsten (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, den fangede jeg ikke?

De 3 gradbøjninger. Dermed være ment, at du kan få en statistik til at
afspejle lige nøjagtig det, du selv ønsker.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-03-08 08:41

On Sat, 15 Mar 2008 21:10:56 +0100, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Ja, du har pligt til at give de ønskede oplysninger. Prøv selv at kik §8

Tak for oplysningen. Jeg tænkte nok det var sådan, jeg syntes bare det
var lidt lusket at de ikke skrev noget om hvorfor de mente jeg havde
pligt til at udfylde skemaet.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/