fjernelse af spybot mangler uins fil
Fra : Lone

Dato : 15-03-08 20:04

Hejsa

Da det ser ud som om min senest hentede
spybotversion er småkorrupt ville jeg gerne
fjerne den..... men dette kan ikke lade sig gøre
- hverken i kontrolpanel - tilføj/fjern, eller under
progammer /Spybot uninstall.

Begge steder giver svaret:

unins000.msg is missing
Please correct the problem or obtain a new copy
of the program.

Mystisk - for jeg har den fil liggende i spybot-mappen,
men dobbeltklik på dén giver samme svar som
ovenfor. Dvs. den er ubrugelig.

What to do?

(hvis jeg spørger i den forkerte gruppe, så venligst
send mig videre......måske skal jeg over i windowsgruppen?)

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 15-03-08 20:50

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (hvis jeg spørger i den forkerte gruppe, så venligst
> send mig videre......måske skal jeg over i windowsgruppen?)

Virkelig sært: ud for filen kan jeg i stifinder se at den
fylder 12 KB og at der står det er "et Outlook element"
dateret 2/3 2008.
Ret bizart! Har godt nok Outlook, men bruger det aldrig.

Hvordan får jeg fat i det uninstall-program i rette version mon?

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 15-03-08 21:01

Lone skrev blandt andet:

> Hvordan får jeg fat i det uninstall-program i rette version mon?

Installér SpyBot igen "oveni" - og så bør den kunne af-installeres på
normal vis.

--
vh
Ole C

Fra : Lone

Dato : 15-03-08 22:23

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Installér SpyBot igen "oveni" - og så bør den kunne af-installeres på normal vis.

Tak for ideen! Overvejer det lige.....spybot gemmer jo ting i
reg.databasen - så mon der ka gå mere kludder i det ved
sådan en etage-installation...hmmm....

Hvis det nu er måden - kan jeg så med sindsro gå hele
reg-basen igennem efterfølgende og fjerne alt der står
spybot ud for?

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 15-03-08 23:46

Lone skrev blandt andet:

> Tak for ideen! Overvejer det lige.....spybot gemmer jo ting i
> reg.databasen - så mon der ka gå mere kludder i det ved
> sådan en etage-installation...hmmm....

Overhovedet ikke. Det er nærmest standardmetoden i den slags tilfælde.

> Hvis det nu er måden - kan jeg så med sindsro gå hele
> reg-basen igennem efterfølgende og fjerne alt der står
> spybot ud for?

Jo, det kan du da godt - men hvorfor dog bruge energi på det?

--
vh
Ole C

Fra : Lone

Dato : 16-03-08 00:57

> Overhovedet ikke. Det er nærmest standardmetoden i den slags tilfælde.

Oki doke - nu er det gjort! Virkede sg*! Takker.

> Jo, det kan du da godt - men hvorfor dog bruge energi på det?

Tjaaa...når du spør på den måde får jeg jo lyst til bare at la
det være ;)
Kan bare se der er megamange steder spybot er nævnt i
regbasen, og hvis jeg nu vil installere det - på ny - så risikerer
jeg måske den samler noget gl indstilling op af det, så der går
'grat' i den igen...... hmm... irriterende den efterlader sit navn
spredt med rund hånd når den nu _er_ fjernet.

--
vh Lone

Fra : Finn

Dato : 16-03-08 06:59

Lone wrote:

> [...]
> 'grat' i den igen...... hmm... irriterende den efterlader sit navn
> spredt med rund hånd når den nu _er_ fjernet.

Lone hent 'Revo Uninstaller' - den er gratis og kan rydde det
overflødige ragelse op *hver* gang - bruges i stedet for Windows egen
eller programmets uninstall.

En normale uninstall efterlader for det meste utallige stumper rod både
i reg.base og rundt omkring på disken. Revo viser og du kan hygge dig
med at se hvor og hvor meget den normale uninstall efterlader - og så
sparke det ud

Venlig hilsen
Finn

Fra : Lone

Dato : 16-03-08 16:06

"Finn" <dur.ikke@is.invalid> skrev i en meddelelse

> Lone hent 'Revo Uninstaller' - den er gratis og kan rydde det overflødige ragelse op *hver* gang -
> bruges i stedet for Windows egen eller programmets uninstall.

Hmm....det skal åbenbart være revo der selv har uninstallet
for at den kan finde ud af at finde div 'rester' i reggen. Den kan
ihvertfald ikke finde noget som helst i reggen efter den
alm uninstall - selvom jeg i regedit kan se spybot nævnt
utallige steder i reggen.(....måske fordi jeg manuelt har ryddet
op i appl.data ;)

> [...]
> omkring på disken. Revo viser og du kan hygge dig med at se hvor og hvor meget den normale
> uninstall efterlader - og så sparke det ud

Måske det kan lade sig gøre at få fjernet alt vedr spybot hvis
jeg installerer det igen, og _så_ ber revo uninstalle. Nå, blir ikke
lige i dag - men tak for tippet! Jeg vidste ikke der fandtes den
slags programmer - og det er jo let at håndtere ser det ud til.

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 23-03-08 12:21

> [...]
> omkring på disken. Revo viser og du kan hygge dig med at se hvor og hvor meget den normale
> uninstall efterlader - og så sparke det ud

Superfint program! Har nu anvendt det nogle gange,
og det gir da mulighed for at fjerne langt mere end en alm
afinstallering. Det får lige en fast plads på pc'en

Tak for tippet!

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 16-03-08 12:22

Lone skrev blandt andet:

> Oki doke - nu er det gjort! Virkede sg*! Takker.

Ja, da! - og selv tak.

> [...]
> 'grat' i den igen...... hmm... irriterende den efterlader sit navn
> spredt med rund hånd når den nu _er_ fjernet.

Registry bør man ikke sådan pille ved i tide og utide, for risikoen er
stor for at lave mere skade end gavn. Men det kan da være en god idé at
bruge et af de mange reg-oprydningsprogrammer der findes - for eksempel:
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm
- men heller ikke den slags fjerner alle overflødige henvisninger i
Registry.
Og alene det faktum at du ikke havde besvær med re-installeringen af
SpyBot, er vel bevis på at der ikke ligger noget skadeligt.

--
vh
Ole C

Fra : Lone

Dato : 16-03-08 16:06

> Ja, da! - og selv tak.

Ja dén vej rundt havde jeg ikke selv fundet på! )

> [...]
> http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm
> - men heller ikke den slags fjerner alle overflødige henvisninger i Registry.

Næh, jeg har et ældre program RegCleaner + Ccleaner de hitter
lidt forskelligt. Men det du nævner kender jeg ikke. Måske det skulle
prøves. Jeg har nu heller ikke for vane at 'pille' ved reggen - man må
jo ha en vis respekt for det uoverskuelige ))

> Og alene det faktum at du ikke havde besvær med re-installeringen af SpyBot, er vel bevis på at
> der ikke ligger noget skadeligt.

Ja måske, - afinstallationen kom sig bare af underlig pc-opførsel
efter en opdatering af programmet - så jeg tænkte det ku være
en go idé med en ret grundig oprydning. Men nu kan jeg jo
prøve at installere det helt forfra og se hva der sker ve'ed.

Tak for dine jordnære indspark!

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 16-03-08 16:56

Lone skrev blandt andet:

> Næh, jeg har et ældre program RegCleaner + Ccleaner de hitter
> lidt forskelligt.

Glimrende programmer.
> Men det du nævner kender jeg ikke. Måske det skulle
> prøves.

Jae - og det vil så nok finde noget som de andre ikke finder eller
synes er væsentligt....

Jeg har nu heller ikke for vane at 'pille' ved reggen - man må
> jo ha en vis respekt for det uoverskuelige ))

God idé.

> [...]
> en go idé med en ret grundig oprydning. Men nu kan jeg jo
> prøve at installere det helt forfra og se hva der sker ve'ed.

Jeg har tidligere brugt SpyBot, men syntes også at det kunne have nogle
sære uvaner, så nu har jeg droppet det.
I stedet bruger jeg Spywareblaster, der egentlig slet ikke er et
program, men snarere en database som hindrer "slemme sider" i at lave
ulykker:
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
Og så scanner jeg en gang i mellem med SuperAntispyware:
http://www.superantispyware.com/

> Tak for dine jordnære indspark!

Selv tak!

--
vh
Ole C

Fra : Lone

Dato : 16-03-08 19:03

> I stedet bruger jeg Spywareblaster, der egentlig slet ikke er
>et program, men snarere en database
> som hindrer "slemme sider" i at lave ulykker: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Ser ud som om det har nogenlunde samme funktion som
immunizeren i spybot...........

> Og så scanner jeg en gang i mellem med SuperAntispyware:
> http://www.superantispyware.com/

Reelt er det jo ikk' lige tid til nye programinstallationer når
pc'en ter sig sært, - men ville lige prøve 'super'en' af......
ka overhelehovedet ikke få den til at indstallere - den kør
bare i ring, - så det blir lige en anden gang
(til gengæld fik jeg så lige afprøvet Revo..... vupti - væk med det
hele! Selv exe filen blev smidt ud det ka man da kalde
effektiv oprydning!)

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 16-03-08 21:12

Lone skrev blandt andet:

> Ser ud som om det har nogenlunde samme funktion som
> immunizeren i spybot...........

Præcis.

> [...]
> ka overhelehovedet ikke få den til at indstallere - den kør
> bare i ring, - så det blir lige en anden gang

Det tyder på at du bør foretage en anden slags renovering af din
computer - eller rettere: styresystemet.
Enten en reparation som forklaret her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
- eller en helt frisk installation.....

--
vh
Ole C

Fra : Lone

Dato : 16-03-08 22:44

> Det tyder på at du bør foretage en anden slags renovering
> [...]
Ups- så må jeg til og slipstreame - har oem-cd.
(shit shit shit.....) (og hvodden er det lige: rigtige kvinder
tar ikke backup - de græder ))

Jeg er ret usikker på hvad der er med pc'en - om
det er noget software eller hardwaremæssigt.

Desværre bommede jeg i det og satte dvd-drev i
samme dage som jeg havde været i gang med en
større omgang opdatering på div programmer.
(filens man ska være så 'effektiv' nogen gange

Så nu er jeg i færd med at 'gå baglæns' - for
efter dvd-drevet kom i, kom der pludselig besked
ved opstart (cmos/bios indlæsning ) at der var ps2-mouse
initialization failiure.......selvom jeg har HID mus! hmf!!
Nå- men jeg kan ikke få lov til at afinstallere den driver,
så nu har jeg sat en gl ps2 mus i stikket, det stoppede
den meddelelse. Så var der pludselig ingen adgang
til andre konti end adm....brugerkonti var 100 år om
at åbne - og virkede så som helt nye...al opsætning
var pist væk.......så: langt tilbage og finde
gendannelsespunkt hvor de virker igen. Og så få
skrottet div programmer jeg opdaterede på lige de
samme dage........og pille dvd'drevet fra igen.

I adm. programloggen ser det ud til Problemet vedr den
pludseligt utilgængelige brugerkonto måske kan hedde
Userenv 1517...............- og er iflg hvad jeg kan finde på
nettet faktisk et XPpro problem.
Men jeg kører XPhome.....og det er endnu ikke
lykkedes mig at finde nogen løsninger på nettet
vedr dette.

Har kørt sfc /scannow for om det måske var nogen filer
der var i udu - men den meldte ikke nogen problemer
tilbage!

Hm...men det hører jo vist forøvrigt slet ikke til i den
her gruppe

Hvad får dig til at tænke "styresystems-rep"?

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 17-03-08 00:23

Lone skrev blandt andet:

> Hvad får dig til at tænke "styresystems-rep"?

De mange problemer du beskriver.....

--
vh
Ole C

Fra : Lone

Dato : 23-03-08 12:21

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det tyder på at du bør foretage en anden slags renovering
> [...]

Haha...det var en 'fejl 40'
Man skal jo svare den på hva den spør om
under install....fair nok
(som man råber i skoven får man svar...you know

Prøver lige om jeg kan klare mig ud at div.
bare ved alm oprydning inden jeg griber til at
reppe/reinstallere styresystemet og sårn ;)

--
vh Lone