sætte baggrund direkte på JFrame
Fra : MooreHojer

Dato : 11-03-08 22:30

Hej NG

Har et lille vædemål kørende som jeg håber i kan hjælpe med at afklare?

Vi har en klasse 'GUI' der arver fra JFrame. Via arven har den adgang til
metoden setBackground(Color c) som vi kalder i vores constructor uden at der
sker noget.

Vædemålet går så på om det skyldes vi bruger den forkert eller om det er
fordi at selv om JFrame har metoden, så er det en den selv har
arvet/implementeret men ikke "kan" bruge?

Vi har kigget i JavaDoc og google uden at finde svaret så vi håber I kan
hjælpe os

--
MooreHojer

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-03-08 22:48

On Tue, 11 Mar 2008 22:30:21 +0100
"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Vædemålet går så på om det skyldes vi bruger den forkert eller om det
> er fordi at selv om JFrame har metoden, så er det en den selv har
> arvet/implementeret men ikke "kan" bruge?

JFrame "tegner" opretter et vindue. Baggrunden optegnes af ContentPane,
og farve er som udgangspunkt forvalgt til default for window manager.

Prof of concept:
import java.awt.*;
import javax.swing.*;

public class TestJFrame extends JFrame {

public TestJFrame() {
super();
setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
Container cp = getContentPane();
cp.setBackground(new Color(154, 165, 127));
setPreferredSize(new Dimension(200, 200));
pack();
setTitle(getClass().getName());
setVisible(true);
}

new TestJFrame();
}
}

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : MooreHojer

Dato : 11-03-08 23:40

> JFrame "tegner" opretter et vindue. Baggrunden optegnes af ContentPane,

Takker

--
MooreHojer