CDI Tænding ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-03-08 20:06

Hej

Nogen der har forstand på CDI tændinger.

Jeg har sådan en fra en speedfight hvor der står "Magnetic Marelli"

Jeg har målt lidt og fundet ud af at den er forbundet sådan ca sådan
her : (Mit problem er at der ingen gnist er)

http://217.157.194.50/cdi.jpg

1-4 giver næsten sig selv. 1+4 er spænding til boksen, 2+3 er så
startspærren kan blokere for tændingen.

5 er kortsluttet med 6 når tændingen er slået fra men bliver afbrudt
når man sætter tænding på . (5 = Kill switch ???)

6 går til generator spolen som laver spændingen/strømmen som den skal
fyre af i tændspolen.

7 giver tidspunktet

8 går til tændspolen og giver sparket når tiden er ..

Der er et par ting jeg har observeret.

Der er ~35 VAC mellem gnd og pin 6 når jeg tørner motoren.. (Er det
nok ?)

Når CDI er demonteret er der kortsluttet mellem ben 6 & 8, er det
fordi der sidder en spole der ?)

Jeg vil jo mene at med mindre der er en spole mellem 6 & 8 så er det
rimeligt katastrofalt at der er ~0 ohm mellem strømgenerator ind og
pulser ud.

Kunne det være Thyristoren der er sprunget i luften. (Håber jeg ikke
for de har jo støbt skidtet ind og det tager så forbandet lang tid at
få det af)..

Nogen CDI eksperter til stede ??

Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 11-03-08 20:33

Henrik Madsen tastede:

> Nogen CDI eksperter til stede ??
>
> Henrik

Her
http://pub40.bravenet.com/forum/show.php?usernum=3398456563&cpv=2
Pesjø buret for hardcore entusiaster

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-03-08 20:50

On Tue, 11 Mar 2008 20:33:23 +0100, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Henrik Madsen tastede:

>Her
>http://pub40.bravenet.com/forum/show.php?usernum=3398456563&cpv=2
>Pesjø buret for hardcore entusiaster

Jeg har lige luret alle indlæggene igennem og der var ikke rigtigt
noget jeg kunne bruge og jeg må sige at det virker lidt dødt derinde

Sidste reelle indlæg er fra oktober 2007 ...

Har været ved at lure lidt CDI diagrammer jeg har fundet (dog til mc
men princippet er vel det samme) og jeg kan ikke lige se at det er
normalt at der er forbindelse mellem spænding ind og benet til
tændspolen.

Kan desværre først måle om det reelt er en spole imorgen på arbejde
for jeg har kun et alm billigt måleinstrument her. På arbejde har jeg
alle mulige smarte apparater der kan måle impedanser og kapacitanser.

Henrik Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 12-03-08 18:44

Henrik Madsen tastede:

> Jeg har lige luret alle indlæggene igennem og der var ikke
> rigtigt
> noget jeg kunne bruge og jeg må sige at det virker lidt dødt
> derinde

Ok jeg har ikke fulgt med et stykke tid, men kan huske bla. Hekto
plejer at færdes der, måske du kan være heldig at støve ham op i
MC gruppen, han ved med garanti (næsten) alt om Speedfight.

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-03-08 22:35

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kunne det være Thyristoren der er sprunget i luften. (Håber jeg ikke
> for de har jo støbt skidtet ind og det tager så forbandet lang tid at

En ny cdi kan da ikke koste mange basseøre

Tror jeg gav 800kr for en orginal aprillia .. Og de er jo ikke ligefrem
kendt for at være billige med deres stumper

349 for en stage 6 ubegrænset CDI til speedfight .. skulle passe i de
orginale stik
Det er så ved www.speedline.dk De har også en fra malossi til 100kr mee