dk.fritid.knallert på Tysk ??
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 10-03-08 20:55

hejsa

mangler lidt info om muligheder for at købe tyske knallerter, især info om
den blå avis ligende steder i tyskland ??

helst nogen som er "lokale" for nordtyskland ( nord for hamborg.)

grunden:

jeg har en Monza Juvel magen til den jeg havde da jeg var dreng som jeg skal
sætte i stand af nostalgiske årsager, derfor overvejer jeg at købe en
komplet i tyskland som jeg kan ribbe for reservedele.

thomas

Fra : XS1100

Dato : 11-03-08 09:20

Hej Thomas.
Jeg faldt lige over denne her:

http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=531958200&ListingType=7&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=10212&LanguageNR=0

1 STK PUCH MONZA 4SL
MOTOR GÅR GODT, DET ENESTE DER SKAL LAVES
ER FORBREMSE OG SPEEDOMETERKABEL
ELLERS STÅR DEN SOM PÅ FOTO
GØR OPMÆRKSOM PÅ DET ER EN TYSK KNALLERT
DER FØLGER ET DANSK STEL MED

Med venlig hilsen
Jarl
--
Der har en gammel puch maxi
og en masse motorcykler

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 11-03-08 20:50

hejsa

har godt set den men den er uden alt EL, det skal være en med blinklys og
hele svineriet ;)

Thomas

Fra : Martin

Dato : 11-03-08 14:18

derfor overvejer jeg at købe en
> komplet i tyskland som jeg kan ribbe for reservedele.

Er der registrerings-afgifter på gamle knallerter ligesom på biler?

Tænk jeg troede godt man måtte købe en i Tyskland og så bare køre på den...

Fra : Ivar

Dato : 15-03-08 23:56

Martin skrev:

> Er der registrerings-afgifter på gamle knallerter ligesom på biler?

Nej

> Tænk jeg troede godt man måtte købe en i Tyskland og så bare køre på den...

Hvis det er gammel knallert med TUM-nummer, må man ikke køre
på en tilsvarende fra Tyskland. Er den efter de nye regler,
burde der ikke være forskel mellem en dansk og en tysk.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/