Samme nr 2 steder
Fra : Cecilie Larsen

Dato : 09-03-08 17:01

Hej

Vi har et mindre firma og er ikke altid til stede på firmaadressen.

Er det muligt at få et telefon abb med samme nummer på 2 forskellige
adresser
Ikke noget med man skal huske at koble og afkoble viderstilling til
Må ikke være ip telefoni
Den skal bare ringe begge steder og have samme nr
Nogen ide om hvad sådan et abo koster og hvem er billigst

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-03-08 20:37

"Cecilie Larsen" <no@mail.here> skrev i en meddelelse
> Må ikke være ip telefoni

Hvorfor ikke?

I gamle dage kunne man få en sådan løsning hos TDC hvis begge lokationer var
på samme central. Ved ikke om det sælges mere.

Hvis ikke det må være IP tror jeg ikke der er andre end TDC der kan lave
det.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-03-08 23:10

> [...]
> var på samme central. Ved ikke om det sælges mere.
>
> Hvis ikke det må være IP tror jeg ikke der er andre end TDC der kan lave

Alternativt skal man gå over på en ren mobilløsning hvis det er en
mulighed - f.eks.
http://www.sonofon.dk/privat/kundeservice/faa_hjaelp/spoergsmaal_og_svar/services/sonoduo/ -
så ringer telefon 1 først f.eks. 15 sekunder, besvares denne ikke ringer
telefon2 for til sidst at ende på telefonsvarer hvis heller ikke 2 besvares.
Husk du har nu også mulighed for fastnetnummer på mobilen hvis dette virker
mere "professionelt", kunderne behøver ikke opdage i taler i mobil :)

Ellers er jeg enig med Martin, med mindre der er andre tungtvejende årsager
til ikke at vælge IP-telefoni er det vejen frem, her kan det meget let
stilles op som du ønsker.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-03-08 23:43

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så ringer telefon 1 først f.eks. 15 sekunder, besvares denne ikke ringer
> telefon2 for til sidst at ende på telefonsvarer hvis heller ikke 2

Det er alm viderestillingsprodukter der også kan konfigureres sådan på
fastnet.
"Simultaneous Ring" er en ret kompleks IN-tjeneste at etablere fordi det
reelt kræver:
At man parkerer indgående kald på IN-centralen
Laver 2 nye kald mod de to installationer
Det første kald der besvares kobles sammen med det indgående kald
I fald begge kald besvares nedkobles det senest besvarede

Det er sådan set ikke anderledes på IP (hvis det skal fungere helt rigtigt)
men en IP-central er billigere end en IN-central

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-03-08 00:07

> [...]
>
> Det er sådan set ikke anderledes på IP (hvis det skal fungere helt
> rigtigt) men en IP-central er billigere end en IN-central

Som du selv er inde på i dit første indlæg, og indirekte herover er det dog
næppe noget der tilbydes som en standardløsning til private eller små
virksomheder, og som jeg læser Cecilies indlæg er behovet måske mere i
retning af en funktionel men prisbillig løsning, her vil forslaget med
mobilløsning som vel ender på en fast afgift på 61,50 kr. pr. måned incl.
fastnetnummer måske være mere attraktivt.

Tolker jeg forkert så beklager jeg naturligvis, og så må Cecilie kontakte
TDC eller tilsvarende og høre hvad der er af muligheder for at få den
specifikt efterspurgte løsning

God søndag

Fra : Sørensen

Dato : 12-03-08 21:12

"Martin > skrev
> I gamle dage kunne man få en sådan løsning hos TDC hvis begge lokationer
> var på samme central. Ved ikke om det sælges mere.

TDC laver ikke "åben på begge adresser" længere.

"Duet" er jo også en mulighed.

vh.
Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-03-08 21:16

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> TDC laver ikke "åben på begge adresser" længere.

Det anede mig.