Papegøjer på Mallorca
Fra : Jan Raarup

Dato : 09-03-08 16:23

Hej

Jeg er lige kommet hjem fra Mallorca og i Santa Ponca
så jeg masser af denne papegøje som levede frit der.
Er der nogen der kender navnet på den ?

Den kan ses her:

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland-filer/page0008.htm

Hilsen Jan

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 09-03-08 23:31

> Jeg er lige kommet hjem fra Mallorca og i Santa Ponca
> så jeg masser af denne papegøje som levede frit der.
> [...]

Det er en Munkeparakit !!

For et par år siden var der en lille flok af dem her i Solrød på Sjælland
de havde vist overlevet i den danske natur i et par år
men nu ser jeg dem ikke længere..
det er også den eneste parakit der bygger rede
dvs de laver noget i retningen af en overdimensioneret Skaderede
de ses også fritflyvende- undslupne volirere fugle - på det sydlige Tenerife
dens oprindelse er Sydamerika
men altså den er ikke kræsen og derfor overlever den så langt fra sit
oprindelige miljø

venlig hilsen
Ingrid Sørensen

Fra : Jan Raarup

Dato : 10-03-08 17:44

Hej

Tak for svaret.

Ja, der var store reder i nogle fyrretræer ned mod vandet.

Hilsen Jan

--
Hilsen Jan

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm