Speedfight med dødt punkt
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 09-03-08 19:50

Hej alle
I september lavede jeg et lille service på på'sjø'en
Ruller, kilerem, tændrør + nogle andre ting.
Lige siden har den ikke ville køre ordentligt. Den acc. fint indtil ca. 50
km/t, hvor den så flader kraftigt ud i accelerationen. Hvis jeg kører i
kraftig medvind eller svagt ned af bakke kan den godt trække sig højere op i
fart. Så snart en ny bakke kommer mister den totalt pusten og slæber sig
over.
Rullerne er 9 grams og det er standard.
Indtil videre har jeg haft koblingen af, og det er da ikke den nyeste
længere, men den ser ud til at virke stadig og har belægning stadig.
Udstødningen tog jeg af idag og prøvede at blæse trykluft igennem for at se
om der var gennemgang. Det var der. Det var ingen sod af betydning, så det
må jeg også udelukke.

Spørgsmålet er så: Kan remmen være for bred?
Det virker nemlig som om at den ligger i for "tungt" gear ved moderate
omdrejninger.
Hvad er standardstørrelsen på en sådan rem?
Har tænkt mig at pille ruller ud af skidtet og prøve at veje og måle dem,
evt. udskifte hele variatoren.

Gode råd er meget meget velkomne

Nu skal jeg snart have kørt vinterbilen til skrot, så derfor skulle den
helst snart køre igen.

Michael

Fra : emj

Dato : 09-03-08 23:27

Michael Kirkegaard skrev:

> [...]
>fart. Så snart en ny bakke kommer mister den totalt pusten og slæber sig

Det problem har jeg lige haft. Det viste sig at en ny strømbox løste
problemet.

Hilsen emj

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-03-08 07:51

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse >
> Det problem har jeg lige haft. Det viste sig at en ny strømbox løste
> problemet.

Tak for svaret.
Hvor sidder strømbox'en på en Sf 2'er fra 2001?

Fra : Henning Lund

Dato : 10-03-08 17:12

Michael Kirkegaard tastede:
> [...]
> godt
> trække sig højere op i fart. Så snart en ny bakke kommer mister

Gå lidt ned i rullevægt, det har intet med strømproblem at gøre.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Michael

Dato : 12-03-08 07:47

korrekt,,,, Henning,,, intet med såkaldt strømboks at gøre
mvh Michael Ankerlund

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 12-03-08 09:10

"Michael" <dsl305893@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> korrekt,,,, Henning,,, intet med såkaldt strømboks at gøre
> mvh Michael Ankerlund
> "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

Ok, selvom standard er 9 gram, så prøver jeg at sætte 8 gram og se
forskellen..

Tak for hjælpen!

Michael

Fra : Henning Lund

Dato : 12-03-08 18:46

Michael Kirkegaard tastede:

> Ok, selvom standard er 9 gram, så prøver jeg at sætte 8 gram og
> se
> forskellen..

Mange gange skal der finpudses med ruller, ikke altid kan
originalvægten benyttes for at få den optimale køreglæde. Den NRG
jeg fiser rundt på skulle have 1 G tungere ruller end std. for at
køre så jeg var tilfreds.

Fra : Nighthawk

Dato : 14-03-08 16:38

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:47d816ee$0$15892
> [...]

> originalvægten benyttes for at få den optimale køreglæde. Den NRG
> jeg fiser rundt på skulle have 1 G tungere ruller end std. for at

kører med 7,5g i en SF2LC. Der er stadigt et lille punkt omkring 55 km/t,
men det er absolut ingenting i forhold til standard rullerne.

NH

Fra : Henning Lund

Dato : 14-03-08 18:48

Nighthawk tastede:

> [...]
> omkring 55
> km/t, men det er absolut ingenting i forhold til standard

7,2 kan de ikke fjerne punktet?

Fra : Nighthawk

Dato : 15-03-08 09:08

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:47daba6e$0$15893
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nighthawk tastede:

> 7,2 kan de ikke fjerne punktet?

Måske, men det var nu engang den standardvægt jeg lå inde med, og det er
fint nok for mig. Faktisk kan det være en fordel med det døde punkt, for så
siger maskinen ikke ret meget ved den hastighed.

Det er faktisk herrenemt at komme fra det døde punkt igen. Slip gassen, og
giv så gas igen, så ha varioen skiftet, og så er punktet væk.

NH

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 15-03-08 20:25

"Nighthawk" <nighthawk@no.valid.email> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> kører med 7,5g i en SF2LC. Der er stadigt et lille punkt omkring 55 km/t,
> men det er absolut ingenting i forhold til standard rullerne.

Det der bare er sært er at den har kørt fint med 9 grams de sidste 7
år/14.000 km.
Pludselig skal den have en anden type?!

Fatter det ikke helt, men prøver da.

Michael

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-08 17:52

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Nighthawk" <nighthawk@no.valid.email> skrev i en meddelelse

> Det der bare er sært er at den har kørt fint med 9 grams de sidste 7
> [...]

Satte 8 grams ruller i vario'en og det hjalp sgu!

Tak for de gode råd

Michael

Fra : Kell Petersen

Dato : 22-05-08 14:21