Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Få penge fra PayPal?
Fra : Ivar

Dato : 08-03-08 15:20

PayPal er meget udbredt og meget udskældt. Især klages der over,
at det ikke er sikkert for sælger. Hvis man bruger PayPal til
at modtage små beløb via hjemmeside, kan man vælge at ignorere
det sidste.

Jeg har lidt svært ved at få overblik over omkostninger ved
at modtage penge via PayPal. Hvor meget bliver der tilbage, hvis man
fx har modtaget et antal betalinger hver af 5 EUR.

Hvor meget kommer der på PayPal kontoen efter en betaling på 5 EUR?

Hvis der står 100 EUR (750kr) på kontoen, hvor meget får man
så hvis man flytter dem til sin bankkonto?

Jeg er ikke helt med hvad der menes her (under Danmark) med
Withdrawal Fee og Return Fee:
https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_display-withdrawal-fees-outside

Hvilken af disse tariffer skal betales ved handel via hjemmeside og
af hvem:
https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_display-fees-outside&countries=EU

Er der nogle alternativer til simpel modtagelse af små-beløb over
internettet?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Bo

Dato : 08-03-08 09:12

Ivar skrev:
> [...]
>
> Hvis der st�r 100 EUR (750kr) p� kontoen, hvor meget f�r man
> s� hvis man flytter dem til sin bankkonto?
>
> Jeg er ikke helt med hvad der menes her (under Danmark) med
> Withdrawal Fee og Return Fee:
> https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_display-withdrawal-fees-outside
>
> Hvilken af disse tariffer skal betales ved handel via hjemmeside og
> af hvem:
> https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_display-fees-outside&countries=EU
>
> Er der nogle alternativer til simpel modtagelse af sm�-bel�b over

Jeg ved de fleste der sælger og køber på eBay via PayPal, tager ikke
noget ud, de køber hhv sælger.
Jeg har eks købt mange små ting for den enkelte store ting jeg solgte.
eBay en slags byttecentral, men selvfølgelig kan du hive penge hjem
som dine links beskriver fremgangsmåden. Et stort minus er de høje
transportomkostninger, der sagtens kan være 2 - 3 gange varebeløbet.
vh Bo

Fra : Jan Nielsen

Dato : 08-03-08 19:13

Ivar skrev:
> [...]
> https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_display-fees-outside&countries=EU
>
> Er der nogle alternativer til simpel modtagelse af små-beløb over

Det er gratis at hive sine penge hjem igennem standard wire hvis det er
over 500kr.

Men der betales gebyr hvis de oplysninger man giver er forkerte, og
paypal derfor har haft udgifter til en wire der blev afvist.

De (paypal) tjener deres penge på overførslerne mellem brugere,
istedetfor på indsæt og hæv.

Kan se jeg betalte 23kr for at modtage 600kr for nylig, så det ligger
bestemt i den dyre ende for online overførsler.

E-wire tager 5kr når man hæver men tilgengæld ingenting ved hver
overførsel (og her betaler køber eventuelle kort gebyr).