risiko
Fra : Bent E.

Dato : 04-03-08 13:39

NG.
Hvis jeg indsætter et beløb der er større end 300.000kr. i en
hvilken som helst dansk bank, og banken så går konkurs.
Er det så korrekt at jeg kun får 300.000kr. efter konkursen,
altså det over de 300.000kr. er tabt?

Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-08 14:40

Den 04-03-08 13.38 skrev Bent E. følgende:

> Hvis jeg indsætter et beløb der er større end 300.000kr. i en
> hvilken som helst dansk bank, og banken så går konkurs.
> Er det så korrekt at jeg kun får 300.000kr. efter konkursen,
> altså det over de 300.000kr. er tabt?

Ja, men der er dog enkelte undtagelser, fx pensionsopsparinger og vist
også børneopsparinger. De dækkes, selvom beløbet er over 300.000 kroner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : K_N

Dato : 04-03-08 14:47

"Bent E." <elnef@dsa-net.invalid> wrote in message
> [...]
> hvilken som helst dansk bank, og banken så går konkurs.
> Er det så korrekt at jeg kun får 300.000kr. efter konkursen,

Ja - dog forudsat at banken går så grundigt konkurs, at der ikke er penge
til overs i eteller andet omfang til kreditorerne (minus særreglerne for
specialkonti)

Knud

Fra : Bo

Dato : 06-03-08 12:27

On 4 Mar., 15:47, "K_N" <denherrammering...@mail.dk> wrote:
> [...]
> til overs i eteller andet omfang til kreditorerne (minus særreglerne for

Jeg kender 2 banker der aldrig går konkurs nemlig Nationalbanken og
DanskeBank
vh Bo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-08 02:16

Den 06-03-08 20.27 skrev Bo følgende:

> Jeg kender 2 banker der aldrig går konkurs nemlig Nationalbanken og
> DanskeBank

Så kender du én mere end jeg gør. Teoretisk kan Nationalbanken også gå
konkurs, og så er vi nede på 0.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : H

Dato : 09-03-08 12:16

:
: "Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
: On 4 Mar., 15:47, "K_N" <denherrammering...@mail.dk> wrote:
: > "Bent E." <el...@dsa-net.invalid> wrote in message
: >
[...]

Danske Bank har jo gjort Bank Trelleborg kunsten efter (og faktisk endnu
værre), se mere her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Danske_Bank#Krise.C3.A5rene_1922-1928

Når noget en gang har været "på røv'eren" så kan det jo naturligvis også ske
igen. Det er værd at bemærke, at dengang var Danske Bank Skandinaviens
største bank - de er de jo ikke engang i dag

Så moralen er: Der er meget lille sandsynlighed for, at Danske Bank går
konkurs, men risikoen er da til stede.

Fra : Bent E.

Dato : 09-03-08 14:41

> [...]
> største bank - de er de jo ikke engang i dag
>
> Så moralen er: Der er meget lille sandsynlighed for, at Danske Bank går

Det var da en interessant historie, selvom det ikke er *min* bank.
Tak for div. input.

Bent E.

Fra : N/A

Dato : 07-03-08 02:16