bankinvest, højrentelande
Fra : Roderiet

Dato : 21-02-08 11:56

Hej NG banken vil omlægge mine obligationer ( udenlandske ) i bankinvest,
fordi kursen er faldet 6 point. Da tabet ved realisering kan modregnes krone
for krone i skatten af afkastet, skulle det efter bankens mening være en god
forretning. Som jeg ser det, er det banken der tjener på de omkostninger
der følger med omlægningen og der er vel kun mig til, at betale disse som
jeg ikke kan få godtgjort nogetsteds ?. Tabet som kan modregnes i skatten
balancerer velsagtens konstant, så gevinsten for mig bliver vel kun den, at
de frigjorte penge ( de 6 point ) kan reinvesteres og indtjene til dækning
af omlægningsomkostningerne. jeg kan ikke overskue alle disse manøvrer.
er der en lærebog/ sted på nettet ? så jeg kan forstå hvad der går for sig .
mvh Niels F.

Fra : Leonard

Dato : 21-02-08 12:04

On Thu, 21 Feb 2008 11:55:34 +0100, Roderiet wrote:

> Som jeg ser det, er det banken der tjener på de omkostninger
> der følger med omlægningen og der er vel kun mig til, at betale disse som
> jeg ikke kan få godtgjort nogetsteds ?

Nemlig.
Banken vil gerne bruge dine penge. At omlægge noget, fordi der har været
et tab hjælper kun, hvis der omlægges til noget der stiger hurtigere end
det du har tabt på, hvilket er umuligt at forudse.
Der er nogen, der konsekvent vælger at gå imod bankens anbefalinger og
tjener på det.
--
Leonard