Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
højeste rente
Fra : mvn

Dato : 06-03-08 01:41

hvor og hvordan får jeg den højeste rente .... og hvor højt kan jeg
komme op ?

jeg vil ikke løbe en risiko... så evt obligationer eller alm
bankrente...

det drejer sig om ca. 80-130.000 kr

MVN

Fra : K_N

Dato : 06-03-08 09:44

"mvn" <mediccaster@gmail.com> wrote in message
[...]

8-9% højere kommer du nok ikke

Knud

Fra : Michael

Dato : 07-03-08 22:52

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> wrote in message

> [...]
> komme op ?
>
> jeg vil ikke løbe en risiko... så evt obligationer eller alm

Vås - man kommer ikke op på 8-9% uden risiko i øjeblikket

Fra : K_N

Dato : 08-03-08 08:32

"Michael" <a@b.dk> wrote in message

> Vås - man kommer ikke op på 8-9% uden risiko i øjeblikket
Ikke desto mindre kører jeg på en effektiv rente på 7,97 % p.a. pt. - og jeg
har ikke gjort noget specielt ud af at checke om det fås bedre andre steder.

Knud

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-03-08 09:54

On Sat, 8 Mar 2008 08:31:55 +0100, K_N wrote:

> "Michael" <a@b.dk> wrote in message

> Ikke desto mindre kører jeg på en effektiv rente på 7,97 % p.a. pt. - og jeg
> har ikke gjort noget specielt ud af at checke om det fås bedre andre steder.

Hvad med lidt dokumentation? Hovedstolens størrelse, hvor og hvordan er de
anbragt? Binding og/eller andre vilkår?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : K_N

Dato : 08-03-08 10:19

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote in message

> Hvad med lidt dokumentation? Hovedstolens størrelse, hvor og hvordan er de
> anbragt? Binding og/eller andre vilkår?

Dette er taget fra seneste kontoudskrift:

Kontoinformation:

Rente- og provisionssatser:
Indlån : 7,978 % under 380.000kr.
: 0,250 % over 380.000kr.

PT. indeholder kontoen ca 130.000 kr.

Knud

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-03-08 10:56

On Sat, 8 Mar 2008 10:18:43 +0100, K_N wrote:

> Dette er taget fra seneste kontoudskrift:
>
> Kontoinformation:
>
> Rente- og provisionssatser:
> Indlån : 7,978 % under 380.000kr.
> : 0,250 % over 380.000kr.
>
> PT. indeholder kontoen ca 130.000 kr.

Det lyder jo forjættende. Hvis det er i et dansk pengeinstitut, kan det vel
ikke være en hemmelighed hvilket der er tale om. Uden denne oplysning har
dit indlæg jo ikke megen værdi.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : K_N

Dato : 08-03-08 11:05

> Det lyder jo forjættende. Hvis det er i et dansk pengeinstitut, kan det
> vel
> ikke være en hemmelighed hvilket der er tale om. Uden denne oplysning har
> dit indlæg jo ikke megen værdi.

Det er et dansk pengeinstitut med filialer i blandt andet Nordsjælland

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-03-08 11:48

Den 08-03-08 11.05 skrev K_N følgende:

> Det er et dansk pengeinstitut med filialer i blandt andet Nordsjælland

Jeg er enig med Kurt Hansen: Uden at oplyse pengeinstituttets navn, er
din oplysning ikke meget værd. Jeg vil endda gå et skridt videre og
sige, at jeg ikke tror på dig, medmindre du fortæller navnet, og vi selv
kan tjekke oplysningen på pengeinstituttets hjemmeside.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : K_N

Dato : 08-03-08 15:46

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> jeg ikke tror på dig, medmindre du fortæller navnet, og vi selv kan tjekke
> oplysningen på pengeinstituttets hjemmeside.

så lad være med at tro det - jeg lever ganske udmærket med den rente.

Knud

Fra : OBS

Dato : 08-03-08 16:31

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse news:47d2a6b4$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> så lad være med at tro det - jeg lever ganske udmærket med den rente.

Hmm, hvorfor ikke bare oplyse hvad det er for en bank... Det er vel ikke ligefrem en statshemmelighed, eller hva'?

--
---
* Filter i adressen, fjern alt det med stort *

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-03-08 18:20

On Sat, 8 Mar 2008 15:46:13 +0100, K_N wrote:
Kurt Hansen skrev:

> [...]

K_N:

Kim Ludvigsen:

K_N:

> så lad være med at tro det - jeg lever ganske udmærket med den rente.

Vi kan vist lige så godt stoppe her, da det ellers bare hidser os alle
sammen op. Hvad ville du egentlig med dit oprindelige indlæg? Deltager du i
en debat, eller nyder du bare at slynge om dig med høje rentesatser og
spille kostbar og lidt klogere end vi andre?

Hvis du ikke vil oplyse hvor du får den rente, må vi antage, at hvis satsen
virkelig er korrekt, er den baseret på særlige omstændigheder og virkår og
således ikke tilgængelig for alle og enhver. Er den det, kan det jo ikke
skade dit pengeinstitut at få lidt gratis reklame her i gruppen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-03-08 18:53

Den 08-03-08 18.19 skrev Kurt Hansen følgende:

> spille kostbar og lidt klogere end vi andre?

Jeg skal ikke kunne afgøre, om han spiller kostbar, men han fremstår da
ikke klogere, tværtimod.

Egentlig er det lidt sørgeligt, for mens Knud er kendt for den slags
indlæg i andre grupper, som fx juragruppen, så plejer han at være seriøs
i denne gruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : K_N

Dato : 08-03-08 21:53

> [...]
>
> Egentlig er det lidt sørgeligt, for mens Knud er kendt for den slags
> indlæg i andre grupper, som fx juragruppen, så plejer han at være seriøs i

HVad er det som jeg har forbrudt mig mod i denne sag - jeg har ovenikøbet
med 'cut & paste' dokumenteret min rentesats - så hvad mere forlanger i.
I hvilken bank jeg er kunde rager da ikke Jer.

Knud

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-03-08 23:06

On Sat, 8 Mar 2008 21:52:39 +0100, K_N wrote:

> [...]
> med 'cut & paste' dokumenteret min rentesats - så hvad mere forlanger i.
> I hvilken bank jeg er kunde rager da ikke Jer.

I dag købte jeg en hel karton Prince på tilbud til 99,95. Det var i et
dansk supermarked, der har filialer i midtjylland, men jeg siger ikke
hvilket. Det rager ikke jer, hvor jeg handler.

Ka' du godt selv høre det? Ingen har glæde af, at jeg skriver denne
oplysning på usenet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : K_N

Dato : 09-03-08 08:51

> [...]
> hvilket. Det rager ikke jer, hvor jeg handler.
>
> Ka' du godt selv høre det? Ingen har glæde af, at jeg skriver denne

Tråden startede faktisk med et spørgsmål om, hvor høj rente man kunne opnå
for et givet indskud. Jeg gav mit tal - at jeg også kunne dokumentere det
var sådan set en tillægsgevinst for Jer. Så hvad er det du forventer jeg
skal gøre - hænge min bankrådgiver ud med risiko for at hun får røvfuld?

Knud

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-03-08 09:12

On Sun, 9 Mar 2008 08:51:18 +0100, K_N wrote:

> [...]
> var sådan set en tillægsgevinst for Jer. Så hvad er det du forventer jeg
> skal gøre - hænge min bankrådgiver ud med risiko for at hun får røvfuld?

Aha! Der _er_ altså tale om en særlig aftale og således ikke noget
spørgeren umiddelbart kan opnå. Men ok, jeg må give dig delvist ret i,
sådan rent abstrakt, at du har svaret på spørgsmålet, men det er alligevel
ubrugeligt, for spørgerens intention var naturligvis at få opklaret, hvor
_han_ kunne gå hen og få den højeste rente og det fortæller du jo så
desværre ikke.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : K_N

Dato : 09-03-08 10:44

> [...]
> ubrugeligt, for spørgerens intention var naturligvis at få opklaret, hvor
> _han_ kunne gå hen og få den højeste rente og det fortæller du jo så

Jeg tror såmænd ikke der er så meget særlig aftale i min ordning - men du
kan jo selv forhøre dig i de banker du kender. Du skal bare referere til at
det 'andre steder' er muligt at få den rente.
Jeg gider da ikke indirekte fortælle, hvor jeg bor - jeg har tilstrækkeligt
med 'venner' her på usenet.

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-08 10:42

Den 09-03-08 08.51 skrev K_N følgende:

> Tråden startede faktisk med et spørgsmål om, hvor høj rente man kunne opnå
> for et givet indskud.

Nej, hvor høj en rente spørger kan få - og uden risiko.

> Jeg gav mit tal - at jeg også kunne dokumentere det
> var sådan set en tillægsgevinst for Jer.

Du har ikke dokumenteret noget. Og den rente, du påstår at få, er så
høj, at det forekommer ret så usandsynligt, at du har fået den uden
specielle betingelser og uden risiko. Hvis altså, man tror på, at du får
den pågældende rente.

> Så hvad er det du forventer jeg
> skal gøre - hænge min bankrådgiver ud med risiko for at hun får røvfuld?

Din bankrådgiver giver dig vel ikke højere rente, end hun må?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Screamer Radio: Hør og optag din yndlingsmusik via radiostationer på

Fra : K_N

Dato : 09-03-08 13:37

> [...]
> pågældende rente.

> Din bankrådgiver giver dig vel ikke højere rente, end hun må?

Du har vist kun et problem!
Du er pissemisundelig på at andre kan gøre det bedre end du kan finde ud af.
Og nej jeg har ikke nogen særlig risiko forbundet med den konto - udover
hvad du måtte have ifm. din egen konto. (bank kunkurs etc.)

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-08 14:02

Den 09-03-08 13.36 skrev K_N følgende:

> [...]
> Og nej jeg har ikke nogen særlig risiko forbundet med den konto - udover
> hvad du måtte have ifm. din egen konto. (bank kunkurs etc.)

Det har intet med misundelse af gøre. Det hedder sund skepsis. Det
virker mildest talt specielt, når du hævder at have en risikofri
indlånsrente på 7,97 procent uden særlige betingelser med tanke på, at
den højest opnåelige rente i henhold til Mybanker ligger på 5,71 procent
(inkl. dem med særlige betingelser).

Det er knap 40 procent eller 2,28 procentpoint højere end det bedste
tilbud på Mybanker. Kort og godt: Det er for godt til at være sandt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : N/A

Dato : 10-03-08 15:24

Fra : N/A

Dato : 10-03-08 15:24

Fra : N/A

Dato : 10-03-08 15:24

Fra : N/A

Dato : 10-03-08 15:24

Fra : N/A

Dato : 10-03-08 15:24

Fra : N/A

Dato : 10-03-08 15:24

Fra : N/A

Dato : 10-03-08 15:24

Fra : mvn

Dato : 06-03-08 02:09

On 6 Mar., 09:44, "K_N" <denherrammering...@mail.dk> wrote:
> [...]
> komme op ?
>
> jeg vil ikke løbe en risiko...  så evt obligationer eller alm

og hvor får man så de 8-9 % ? og hvordan ? obligationer eller
bankrente eller hvordan ?

MVN

Fra : Bo

Dato : 06-03-08 12:30

On 6 Mar., 11:08, mvn <mediccas...@gmail.com> wrote:

> og hvor får man så de 8-9 % ?  og hvordan ? obligationer eller
> bankrente eller hvordan ?
>
> MVN

Jeg får 5% skattefrit i min bank i udlandet og er godt tilfreds, mere
kan jeg ikke fortælle
vh Bo

Fra : mvn

Dato : 06-03-08 23:25

On 6 Mar., 20:30, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:

> Jeg får 5%  skattefrit i min bank i udlandet og er godt tilfreds, mere
> kan jeg ikke fortælle
> vh Bo- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

aha.... nærmere forklaring modtages meget gerne på
martinvincentz@yahoo.dk

håber at høre fra dig

MVN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-03-08 02:00

On Mar 6, 9:44 am, "K_N" <denherrammering...@mail.dk> wrote:
> [...]
> komme op ?
>
> jeg vil ikke løbe en risiko...  så evt obligationer eller alm

Kan du skaffe mig det ?
Så burde man jo låne nogle millioner på noget FX lån og sætte dem der.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-08 04:24

On Mar 9, 2:01 pm, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er knap 40 procent eller 2,28 procentpoint højere end det bedste
> tilbud på Mybanker. Kort og godt: Det er for godt til at være sandt.

Enig.
Det er jo langt over hvad man kan låne penge til pt.

Fra : mvn

Dato : 10-03-08 07:16

NÅ--- det lader til i er færdige med at mundhugges om det kvaj der
påstår han får den rente som gør at hans bank går fallit indenfor
nærmre fremtid pga underskud.....

men hvordan er opskriften på en udenlandskonto !?

MVN

Fra : K_N

Dato : 10-03-08 14:32

NÅ--- det lader til i er færdige med at mundhugges om det kvaj der
påstår han får den rente som gør at hans bank går fallit indenfor
nærmre fremtid pga underskud.....

men hvordan er opskriften på en udenlandskonto !?

Mon - det er faktisk en ret stor bank med en så vidt jeg ved udmærket
økonomi - har endog været ansat i foretagenet ganske vist helt tilbage i
2000.

Knud

Fra : Jesper

Dato : 15-03-08 23:03

> [...]
>
> Mon - det er faktisk en ret stor bank med en så vidt jeg ved udmærket
> økonomi - har endog været ansat i foretagenet ganske vist helt tilbage i

Som ansat i den danske finansielle sektor vil jeg blot sige, at den rente
lyder helt vanvittigt - også selv om vi taler om indestående over kr.
50.000.000.

Så hvis du får den rente, så er det pågældende pengeinstitut enten i akut
likviditetskrise og Finanstilsynet burder tjekke det omgående eller har din
rådgiver vist kraftigt overskredet sine beføjelser til at tilbyde renter -
menmindre der er tale om en "gammel specialkonto" hvor f.eks. rentevilkåret
oprindeligt er pengemarkedsrenten + et givent (højt) tillæg......

mvh

Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-03-08 15:24

Den 10-03-08 14.15 skrev mvn følgende:

> men hvordan er opskriften på en udenlandskonto !?

Der skal man være opmærksom på risikoen for udsving i valutakursen,
medmindre der er tale om euro. En valuta skal ikke falde ret meget, før
en evt. høj rente er spist op.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Jesper

Dato : 15-03-08 22:54

> Der skal man være opmærksom på risikoen for udsving i valutakursen,
> medmindre der er tale om euro. En valuta skal ikke falde ret meget, før en
> [...]

Derudover skal man lige huske at opgive sin renteindtægt til SKAT, så der
ikke foregår noget ulovligt.

I øvrigt fint, at SKAT for kort siden har meldt ud, at de nu iværksætter en
"klapjagt" - og endda en stor klapjagt - på ulovlige formuer i udlandet. Så
bliver der måske råd til lidt flere penge til sundhedsvæsenet eller
skolerne.

Mvh

Jesper

Fra : N/A

Dato : 10-03-08 15:24

Fra : mvn

Dato : 16-03-08 00:33

> [...]
> menmindre der er tale om en "gammel specialkonto" hvor f.eks. rentevilkåret
> oprindeligt er pengemarkedsrenten + et givent (højt) tillæg......

tak fordi du gider klippe rigtigt...... :)

MVN