Udbetaling af overslydende skat.
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 04-03-08 16:38

Jeg vil gerne vide hvornår evt. overskydende skat udbetales....???

Hvis det er relevant bor jeg i Silkeborg og er almindelig lønmodtager.

Jeg fik sat min skatteprocent 3 % op hele sidste år og har planer om at
flytte sammen med Kæresten,
så et hurtigt og præcist svar vil være fedt!!!

Mvh Henrik Andersen

Fra : F.hansen

Dato : 04-03-08 17:00

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flytte sammen med Kæresten,
> så et hurtigt og præcist svar vil være fedt!!!

Fra mandag d. 10 Marts kan du se det i din skattemappe hos www.skat.dk, der
plejer at være
en dato for hvornår de bliver overført.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 04-03-08 17:30

"F.hansen" <jerseycowdkREMOVE@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> "Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fra mandag d. 10 Marts kan du se det i din skattemappe hos www.skat.dk,
> der plejer at være
> en dato for hvornår de bliver overført.

Superfedt, men hvorfra og hvordan kan du vide det?

Mvh Henrik

Fra : F.hansen

Dato : 04-03-08 17:50

> "F.hansen" <jerseycowdkREMOVE@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Superfedt, men hvorfra og hvordan kan du vide det?

Noget af det står på skats side. Det med datoen er erfaring fra sidste år.

Finn

Fra : Bo

Dato : 04-03-08 14:24

On 4 Mar., 17:59, "F.hansen" <jerseycowdkREM...@yahoo.dk> wrote:

> Fra mandag d. 10 Marts kan du se det i din skattemappe hoswww.skat.dk, der
> plejer at være
> en dato for hvornår de bliver overført.

10. marts ligger Årsopgørelsen i din skattemappe, så der er korrekt og
allerede fra 6. marts kan du gå ind og beregne din SKAT, det har
altsammen været annonceret. Godkender du din årsopgørelse vil du få
overskydende SKAT tilbage indsat din NEMKONTO hurtigst muligt.
vh Bo

Fra : Anders Majland

Dato : 05-03-08 14:13

> 10. marts ligger Årsopgørelsen i din skattemappe, så der er korrekt og
> allerede fra 6. marts kan du gå ind og beregne din SKAT, det har
> altsammen været annonceret.

Lige for at skære det ud i pap - vil man imorgen (6/3) have et resultat så
skal man selv taste alle oplysnignerne ind (igen) ?

Så tror jeg godt jeg kan vente til den 10. ...

Fra : Bo

Dato : 05-03-08 08:28

On 5 Mar., 15:12, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Lige for at skære det ud i pap - vil man imorgen (6/3) have et resultat så
> skal man selv taste alle oplysnignerne ind (igen) ?
>
> Så tror jeg godt jeg kan vente til den 10. ...

<klip fra SKAT> Beregn skatten 2007 med registerdata åbner torsdag den
6. marts 2008.

vh Bo

Fra : Jens G

Dato : 04-03-08 17:28

On Tue, 4 Mar 2008 16:37:31 +0100, "Henrik, Silkeborg"
<NOTdk8008@hotmail.com> wrote:

> [...]
>flytte sammen med Kæresten,
>så et hurtigt og præcist svar vil være fedt!!!

Jeg kan se at jeg sidste år fik overskydende skat udbetalt 22/3, men
har ikke kunnet se nogen steder hvornår pengene kommer i år.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : "

Dato : 17-03-08 20:26

> [...]
> flytte sammen med Kæresten,
> så et hurtigt og præcist svar vil være fedt!!!

øv smæk på kr 18.000

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 17-03-08 20:56

"<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i en meddelelse

> "Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> øv smæk på kr 18.000

det kan vel ikke være helt øv det betyder jo du selv har fået en del flere
penge også, men glemt at dele med skattefar

Fra : "

Dato : 18-03-08 18:53

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i en meddelelse

> det kan vel ikke være helt øv det betyder jo du selv har fået en del flere
> penge også, men glemt at dele med skattefar

problemet var at jeg skiftede job og fik hele ferien for 2007 plus ferie for
2008 samt indbetalt til feriefonden, feriefridage blev også udbetalt i samme
skatte år og så var der pludselig lidt mere at tage topskat af..

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 19:17

> [...]
> for 2008 samt indbetalt til feriefonden, feriefridage blev også udbetalt i
> samme skatte år og så var der pludselig lidt mere at tage topskat af..

Det lyder meget interessant.

Mon dog, at det forholder sig sådan?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-03-08 19:30

Vint wrote:
> "<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i en meddelelse

> Det lyder meget interessant.
>
> Mon dog, at det forholder sig sådan?

Den er god nok. Ved jobskifte hvor optjent ferie konverteres til en sum
penge, som indbetales til Feriefonden, beskattes beløbet i det indeværende
år.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : "

Dato : 18-03-08 19:37

"Vint" <vint> skrev i en meddelelse
> "<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i en meddelelse

> Det lyder meget interessant.
>
> Mon dog, at det forholder sig sådan?
ja

http://www.tax.dk/pjecer/feriepenge.htm

surt show at jeg havde ALT min ferie+feriefridage til gode, pga. jeg havde
holdt barsel...dvs det var ferie fra 2007+en pæn del af 2008 jeg fik smidt
på i 2007 skatten..

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-08 21:40

<-fish-> skrev den 17-03-2008 20:25:
> "Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> øv smæk på kr 18.000

Tip: skynd dig at rette din forskudopgørelse 2008. De tal SKAT som
udgangspunkt bruger er årsopgørelsen 2006.

så er sandsynligheden for, at du ikke får "smæk" til næste år større.

I hele taget: sørg altid for, at din forskudsopgørelse passer så godt
som overhovedet mulig! Det giver det bedste resultat i sidste ende.
Ved justering: Ta' din sidste lønseddel med (hhv. send den med).

Det bedste resultat = Hverken overskydende skat eller restskat.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : S@ndman

Dato : 21-03-08 12:00

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Ved justering: Ta' din sidste lønseddel med (hhv. send den med).
>
> Det bedste resultat = Hverken overskydende skat eller restskat.

Jeg skal have 37k tilbage - og de skulle have sat det ind den 19., men
kan stadig ikke se dem....nogen der har oplevet det samme?

Jimmy

Fra : Jens G

Dato : 21-03-08 13:15

On Fri, 21 Mar 2008 12:00:25 +0100, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote:

>Jeg skal have 37k tilbage - og de skulle have sat det ind den 19., men
>kan stadig ikke se dem....nogen der har oplevet det samme?

Jeg fik mine den 19.
Har du tjekket at dit kontonummer stemmer?

Fra : S@ndman

Dato : 22-03-08 08:35

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Jeg fik mine den 19.
> Har du tjekket at dit kontonummer stemmer?
>
> --
Skulle det meget gerne - hvad hvis det ikke gør? Hvor kan jeg se det?

Jimmy

Fra : S@ndman

Dato : 22-03-08 08:39

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Jeg fik mine den 19.
> Har du tjekket at dit kontonummer stemmer?
>
> --
Gik ind på www.nemkonto.dk - og der står mit gamle kontonr., hvad er der så
sket med mine penge?

Jimmy

Fra : K_N

Dato : 22-03-08 08:57

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Gik ind på www.nemkonto.dk - og der står mit gamle kontonr., hvad er der
> så
> sket med mine penge?

De er forhåbentlig gået tilbage i statskassen - så kan du lære det!

Knud

Fra : S@ndman

Dato : 22-03-08 08:58

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> wrote in message

> "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> De er forhåbentlig gået tilbage i statskassen - så kan du lære det!

Det er banken, de havde sagt til mig det var ændret og er det nu ikke? Hvad
sker
der med pengene?

Jimmy

Fra : alexbo

Dato : 22-03-08 10:33

"S@ndman" skrev

> Det er banken, de havde sagt til mig det var ændret og er det nu ikke?
> Hvad sker der med pengene?

Du har set i nemkonto, men hvad med din netbank,
der burde være angivet en nemkonto, hvis der er det og kontoen er i samme
bank som den gamle nemkonto, er det mest sandsynligt at banken sender en
rettemeddelelse til nemkonto og selv videresender pengene til din nye konto.

mvh
Alex Christensen

Fra : S@ndman

Dato : 22-03-08 10:42

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> bank som den gamle nemkonto, er det mest sandsynligt at banken sender en
> rettemeddelelse til nemkonto og selv videresender pengene til din nye

Min gamle nemkonto var i min tidligere bank, har været inde at rette min
nemkonto
til min nye bank i dag. Men mine penge er sandsynligvis overført til min
gamle
konto i min tidligere bank. Hvordan retter jeg således at pengene kommer til
mig.
Skal jeg ringe til min tidligere bank, nye bank eller skat?

Jimmy

Fra : alexbo

Dato : 22-03-08 10:58

"S@ndman" skrev

> Skal jeg ringe til min tidligere bank, nye bank eller skat?

Din nye bank kan helt sikkert ikke gøre noget, din gamle bank har ikke
længere en konto med det nr. så de sender sikkert pengene tilbage.
Det er muligt de videresender, men jeg tror det ikke, det afhænger noget af
om du bare har lukket kontoen i gamle bank og oprettet en konto i nye bank,
eller der er lavet en direkte bankoverflytning, hvor nye bank har aftalt
kontoflytning med gamle bank.
Jeg vil foreslå du ringer til skat og fortæller at du har fået rettet
nemkontofejlen, så de må godt sende pengene igen.

Du skal måske lige overveje om du har betalingsaftaler i gamle bank, der nu
ikke betales.

mvh
Alex Christensen

Fra : S@ndman

Dato : 22-03-08 11:35

> [...]
> nemkontofejlen, så de må godt sende pengene igen.
>
> Du skal måske lige overveje om du har betalingsaftaler i gamle bank, der

Tror jeg skal ringe til skat.....

Har fået flyttet betalingsaftaler....tak for hjælpen..

Jimmy

Fra : S@ndman

Dato : 22-03-08 09:32

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> wrote in message

> "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> De er forhåbentlig gået tilbage i statskassen - så kan du lære det!
>
> Knud
I øvrigt Knud - hvis du ikke har noget fornuftigt at skrive, så synes jeg
helt du skulle blande dig udenom!!!

Fra : K_N

Dato : 22-03-08 09:50

> helt du skulle blande dig udenom!!!

Min kommentar er da både fornuftig og relevant!

Knud

Fra : S@ndman

Dato : 22-03-08 09:55

"K_N" <denherrammeringenj@mail.dk> wrote in message

> "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message
>>

> Min kommentar er da både fornuftig og relevant!
>
> Knud
Men hverken saglig eller sand....