Hvide Sande tur med kutter: erfaringer søg~
Fra : Leif

Dato : 19-02-08 23:02

Personaleforeningen har arrangereret en 8-timers tur med Solea ud fra Hvide
Sande

Er der nogen her der har kendskab til hvad der fanges og hvordan?

Mvh, Leif

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-02-08 23:47

Leif wrote:

> Personaleforeningen har arrangereret en 8-timers tur med Solea ud fra
> Hvide Sande
>
> Er der nogen her der har kendskab til hvad der fanges og hvordan?

Jeg bor selv i den helt anden ende af landet, så jeg har ikke
forudsætninger for at svare på dit spørgsmål, og det ser ikke ud til at
der er nogle lokale som kan gi' dig et svar, derfor vil jeg foreslå, at
du går ind på www.123nu.dk - det er Danmarks største lystfiskerforum, og
der vil du med garanti få nogle svar...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 12:37

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Jeg bor selv i den helt anden ende af landet, så jeg har ikke
> forudsætninger for at svare på dit spørgsmål, og det ser ikke ud til at
> der er nogle lokale som kan gi' dig et svar,

46 minutter er hvad din tålmodighed strækker til, inden du igen går i
Kloge-Åge-mode.
Hvorfor holder du dig ikke bare væk, hvis du som sædvanligt intet har at
byde på?

/Alex

Fra : Kåre

Dato : 20-02-08 23:04

> 46 minutter er hvad din tålmodighed strækker til, inden du igen går i
> Kloge-Åge-mode.
> Hvorfor holder du dig ikke bare væk, hvis du som sædvanligt intet har at
> byde på?

Ja det var ikke lang tid der gik

Men jeg vil nu give Niels ret: Der er usædvanlig lidt trafik i denne
nyhedsgruppe. Den er nærmest død...
Så jeg vil heller ikke satse på at der komme særlig mange relevante
besvarelser.

mvh
Kåre

Fra : Christian jacobsen

Dato : 22-02-08 10:33

Det at der ikke er mere trafik kan måske skyldes at uanset hvem der skriver
noget her eller spørger om noget er der en fyr hvis navn ikke engang skal
nævnes , der har en uforbeholden mening om alt , og hvis man ikke er af hans
overbevisning er man piratfisker eller kriminel fritidsfisker..nb og han er
altid en af de Første der melder sig..

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-02-08 11:48

Christian jacobsen wrote:

> [...]
> overbevisning er man piratfisker eller kriminel fritidsfisker..nb og han er

Hmm... eller set fra en lystfisker-synsvinkel, så skete der det, at denne
lystfiskergruppe blev indvaderet af en flok redskabsfiskere, som havde
meget travlt med at fortælle omverden, at alle fritidsfiskere fisker
lovligt, at der ikke er en omfattende sort handel med fritidsfiskernes
fangster, og at der er en helt utrolig høj moral og selvjustits blandt
fritidsfiskere.

Det pis var der selvfølgelig ikke ret mange lystfiskere som ville høre
på, og derfor fortrak lystfiskerne til de fora'er der er på www.123nu.dk
og www.sportsfiskeren.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 22-02-08 13:37

Var der nogen der nævnte dig ,eller skal du bare spille klog igen din
id....Hva med at finde dig et job

Fra : Kent Hald

Dato : 22-02-08 14:02

> [...]
> fritidsfiskere.
>
> Det pis var der selvfølgelig ikke ret mange lystfiskere som ville høre på,

Det er det, der er det sjove ved dig Niels, du skal altid "generalisere".
Når der er fritidsfiskere, der foretager noget ulovligt, er det alle
fritidsfiskere.
Jeg har aldrig hørt dig indrømme, at det er der også lystfiskere, der gør.
Tag dog og indse, at der er brådne kar i begge lejre, såvel som der er
lovlydige folk i begge grupper.
Har du glemt de 6 "lystfiskere" fra Hanstholm, der fangede 680 kg. torsk og
solgte
alle, og de lystfiskere man hvert år ser sælge sild til 1 kr. pr, stk..
Der er mange lystfiskere, der ulovligt omsætter deres fangst.
Jeg bruger ikke ordet alle, som du gør, for selvfølgelig er det ikke
alle fritidsfiskere og heller ikke lystfiskere, der fisker hverken lovligt
eller ulovligt.
Og så får du det vendt sådan:
Referat NRE:- der er en helt utrolig høj moral og selvjustits blandt
fritidsfiskere.

som om det er alle, men du må indse, at der er eteder, hvor man ikke
accepterer ulovligheder,
men det vil du jo ikke.
Og jeg er stadig lystfisker, og jeg har faktisk været medlem af Lystfisker
Forum 123nu
i snart over 2 år samt flere andre klubber og fora.
Jeg har også betalt mit fisketegn hvert år, selv om jeg ikke har behøvet at
gøre det
de sidste 14 år. Hvor mange lystfiskere, tror du, der fisker uden at løse
fisketegn?
Hvad det angår, er kriminaliteten måske størst på lystfiskersiden.

Med venlig hilsen,

KH

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 12:37

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> wrote in message
> Personaleforeningen har arrangereret en 8-timers tur med Solea ud fra
> Hvide Sande
>
> Er der nogen her der har kendskab til hvad der fanges og hvordan?

Prøv at tjekke på Hvide Sandes egen hjemmeside:
http://www.hvidesande.dk/lystfiskeri/dk/havfiskeri.htm

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 12:40

> Prøv at tjekke på Hvide Sandes egen hjemmeside:
> http://www.hvidesande.dk/lystfiskeri/dk/havfiskeri.htm

Der er mere info her: http://www.sandormskiosken.dk/dk/havfiskeri.htm

/Alex

Fra : Leif

Dato : 20-02-08 16:32

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Der er mere info her: http://www.sandormskiosken.dk/dk/havfiskeri.htm
>
> /Alex

Mange tak, men dine link er mest salgs-oplysninger.
Dem har jeg pløjet gennem.

Jeg vil meget gerne høre fra nogen, der har eller kender nogen (tæt på)
der har været afsted.

Mvh ,Leif

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-02-08 17:29

Leif wrote:

> Jeg vil meget gerne høre fra nogen, der har eller kender nogen (tæt på)
> der har været afsted.

Så post dit spørgsmål på www.123nu.dk - det der alle lystfiskerne
opholder sig, når de ikke er ude at fiske...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Palle S.

Dato : 24-02-08 21:21

> [...]
> Dem har jeg pløjet gennem.
>
> Jeg vil meget gerne høre fra nogen, der har eller kender nogen (tæt på)

Hej Leif

Jeg prøvede Solea sidste år og det var en positiv oplevelse

Plejer når vi ferierer rundt i landet at afprøve de forskellige turbåde
fine forhold på båden, dog en vis trængsel af turister fra syd for grænsen.

Eneste men skulle lige være prisen på grej og tilbehør i lokalområdet ca 40%
over Københavner pris

Men ellers Torsk, Makrel, Knurhaner på den tur i efterårsferien, mere end
rigeligt.

Palle

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-08 16:19

On Tue, 19 Feb 2008 23:01:53 +0100, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>
wrote:

>Personaleforeningen har arrangereret en 8-timers tur med Solea ud fra Hvide
>Sande
>
>Er der nogen her der har kendskab til hvad der fanges og hvordan?
>
>Mvh, Leif

Ser den først idag, så lidt sent svar. Det er super at tage ud derfra.
Har været med 6 gange og hvergang fanget til fryseren og klipfisk.
Store torsk 5-6-7-8 kg., sidste gang en på 11kg, ialt 31 kg med hjem.
I sæsonen er der masser af makrel og ellers er der det man normalt
fanger, men ikke i så store mængder. Helt værd at prøve. Nick

Fra : Leif

Dato : 23-02-08 20:36

"nick" skrev i meddelelsen
> On Tue, 19 Feb 2008 23:01:53 +0100, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>

> fanger, men ikke i så store mængder. Helt værd at prøve. Nick

Mange tak.

Vi skal afsted den 20.4 - er det sæson for noget?

Hvad skal vi gå efter ? hvilken agn?

Mvh, Leif

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 11:23

On Sat, 23 Feb 2008 20:35:54 +0100, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>
wrote:

>"nick" skrev i meddelelsen

>Mange tak.
>
>Vi skal afsted den 20.4 - er det sæson for noget?
>
>Hvad skal vi gå efter ? hvilken agn?
>
>Mvh, Leif
Jeg tror, men ved det ikke der er torsk og hornfisk og så hvad der
ellers måtte komme forbi. 300 g. pirk er bedst og så nogle ophængere,
blæksprutter evt. af en kraftig type. Er der hornfisk , så er det
bedst at bruge et forfang med en masse glimmer på. Nick