Speedfight Part II
Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-03-08 16:29

Hej

Døjer stadigvæk med min speedfight. (Se evt. anden tråd).

Har checket at simmeringe vendte rigtigt og prøvet alle de gode råd
jeg fik. Har endda haft min kaburator skilt ad og tømt for at sikre
mig at der ikke var noget skidt i eller vand.

Nå men min sidste udvej er at håbe på at en eller anden herinde kan
give mig et godt råd baseret på et lille filmklip jeg har lavet.

Her er det :

http://217.157.194.50/speed.htm

Jeg har indsat filmen i et html dokument så man bare skal acceptere
den gule advarsel i toppen og så spiller den klippet helt automatisk
(Gjorde den ihvertfald herhjemme på 2 forskellige computere).

Vær opmærksom på at klippet ikke starter før det er hentet helt hjem
så der kan godt gå lidt tid inden den starter med at spille det.

Jeg håber virkeligt at der er et eller andet geni der bare udfra
filmen kan give mig et godt råd for jeg fatter ikke hvad der er galt
for jeg syntes bestemt at ALT er sat sammen som det var.

Krydser fingre ..

Henrik Madsen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-03-08 07:38

On Fri, 07 Mar 2008 16:28:59 +0100, Henrik Madsen
<hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> wrote:

Hej

Havde min knallert med ude ved en kammerat igår og det viste sig at
problemet med at den ikke kunne trække var fordi der var nogle ruller
i variatoren der var væltede og blokerede så den hele tiden var
indkoblet. Så blev jeg da SÅ klog (Sådan en var der jo ikke i min
gamle salige Puch Maxi)..

Nå men desværre siger Murphy jo at løsningen af et problem blot
medfører et nyt og sværere problem.

Lige da vi skulle til at starte den op og prøvekøre døde gnisten på
skramlet.

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Jeg kan se at den ene ende af tændspolen går ind i en sort kasse med
påskriften "Magnet Marelli" .

Jeg gætter på at dette er CDI tændingen .. Kan det være den der døde
for os ? (Diagram anyone ? )

Vi prøvede at måle og kassen har en af ledningerne koblet til + på
batteriet men vi kunne ikke finde en ledning der har direkte
forbindelse til stel. Dog kunne vi godt måle 12 Volt mellem + benet og
et par andre.

Er der nogen der har et diagram over denne boks ?

Hvor mange volt skal der ca være ud af spolen til tændingen når
motoren tørnes ? (Regner med at det er den der er pakket ind i sort
tape)..

Nævnte jeg at jeg snart er ved at være træt af at den forp***de
knallert bliver ved med at drille

Henrik Madsen

Fra : Hekto

Dato : 15-03-08 18:28

On Tue, 11 Mar 2008 07:38:20 +0100, Henrik Madsen wrote:

> Havde min knallert med ude ved en kammerat igår og det viste sig at
> problemet med at den ikke kunne trække var fordi der var nogle ruller i
> variatoren der var væltede og blokerede så den hele tiden var indkoblet.

Peugeot's variator er 'våd'. Den skal køre i fedt. Man kommer en 'ært' i
hvert kammer og trykker rullen fast. Så kan man samle den næsten uden
problemer.

Vægten skal være 9 gram - måske 8,5 men ikke under.

--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie