Puch Maxi - hvilken farve er/var mest udbr~
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 09:08

Hej -

Blandt mine kolleger er der en diskussion om, hvilken farve, der var/er mest
populær blandt Puch Maxi-ejere.

Vi er delt 50/50 mellem farverne grøn og rød.

Hvad er korrekt - og hvor kan man finde dokumentation for den eviggyldige
sandhed?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : OZ6JH - Keld

Dato : 07-02-08 11:15

Hej Jensby ....

Jeg vil via "et slav på tasken" skrive 2/3 Rød og 1/3 Grøn men prøv
og se om du kan finde Importøren og ring til dem ....

Man skal ikke glemme det var en "Pige Knallert"

Jeg er faktisk meget sikker på at Rød vinder meget kraftigt.

Med venlig hilsen
Keld i Frederikshavn
--
Hjemmeside: www.gydum.com
Digitalbilleder: http://picasaweb.google.com/Stenbakkemanden

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 07-02-08 11:56

Tror rød vinder

Har selv haft både en rød og en grøn.
Købte den første (den røde) i 75 og er bestemt ikke enig i at det var en
pige-knallert.

Jeg har dog også haft "drenge-knallerter" - Yamaha FS50 og Honda CD50 -
de var begge røde

Bo - OZ1MIA

Fra : Ivar

Dato : 09-02-08 23:41

Bo Rasmussen skrev:

> Købte den første (den røde) i 75 og er bestemt ikke enig i at det var en
> pige-knallert.

I 1975 var det en pige-knallert. Den gang kendte jeg ikke en
eneste dreng der havde en Maxi. Om der har været egne af landet,
hvor det var "accepteret" at en dreng kørte Maxi ved jeg ikke.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-02-08 10:36

> I 1975 var det en pige-knallert. Den gang kendte jeg ikke en
> eneste dreng der havde en Maxi. Om der har været egne af landet,
> hvor det var "accepteret" at en dreng kørte Maxi ved jeg ikke.

Så kender du en nu

Vi var flere drenge, der kørte Maxi i Lyngby & omegn, men jeg var vist en af
de første.

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 22:29

og lige en mere her....

Jeg tror dog også, at det var den røde, som var mest alm. (selvom jeg næsten
kun husker den grønne (min farve))
Hilsen Michael

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 07-02-08 22:56

"Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi er delt 50/50 mellem farverne grøn og rød.
>
> Hvad er korrekt - og hvor kan man finde dokumentation for den eviggyldige

Som jeg husker det så alle Puch'erne i Hundested og omegn grønne.
En alt for stor del af dem var udstyret med orange plastikkasse til fisk og
en halvstiv fisker i termokedeldragt med en halv afbrændt cecil i flabben.

Ikke meget pige knallert, som jeg husker det..

Michael

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-02-08 08:44

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> flabben.
>
> Ikke meget pige knallert, som jeg husker det..

Den grønne er P modellen og den røde er K modellen .. K modellen findes der
så et uatl af bla KL.. night rider(kendes på bla. rund forlygte og
affjedering i bag den var vist sort)

Erik

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-02-08 10:34

> Den grønne er P modellen og den røde er K modellen .. K modellen findes
> der
> så et uatl af bla KL.. night rider(kendes på bla. rund forlygte og
> affjedering i bag den var vist sort)

Nej - P = Pedalmodel, K=Kickstarter, de blev lavet i begge farver.

Bo - OZ1MIA

Fra : Ivar

Dato : 10-02-08 14:14

Michael Kirkegaard skrev:

> Ikke meget pige knallert, som jeg husker det..

Var det før eller efter 1977?
Da der kom forbud mod mere end 2 gear og knallerter over 70 kg
ændrede knallertkulturen sig fuldstændigt.

Ivar Magnusson

Fra : Rasmus

Dato : 09-02-08 09:16

"Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> wrote in

> [...]
>
> Vi er delt 50/50 mellem farverne grøn og rød.
>
> Hvad er korrekt - og hvor kan man finde dokumentation for den

PÅ midt lolland mindes jeg flest af grønne!