HJÆLP - Et godt råd ....
Fra : OZ6JH - Keld

Dato : 21-01-08 18:44

Undertegnede har kørt Knallert for flere år siden og vil i dag gerne
supplere min cykel med en knallert 45 - jeg har en drøm om en VESPA ... men
synes ikke jeg vil op i 17-18000 Kr.

I min by har samme forhandler "piaggio" ... jeg har MX 15.000 Kr. alt incl.
til rådighed vil nogen hjælpe Mig lidt på vej ... vi kan ligge 1000 Kr. i
til hjelm ... + det løse .... !

Blandt venner snakker man meget 4. takt ... jeg er ingen ørn ud i Motor og
derfor spørger jeg om hjælp her ...

Skidt med forbrug af Benzin - det skal være en Tur-cykel op over de
Nordjyske Bakker og Sletter en aftentur til Skagen eller Løkken ...

Hvad gør jeg - hvad køber jeg .... ?

Har ikke en dyt forstand på Motor og Knallert Teknik ... blank og service
vil blive ført af Forhandler ...

Kan nogen hjælpe med hint - jeg vil købe NYT på grund af manglende teknisk
snilde i det sorte erhverv ...

SU - med venlig hilsen

Keld Gydum - Frederikshavn
-
Hjemmeside: www.gydum.com

Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-08 19:03

OZ6JH - Keld tastede:
> [...]
> supplere min cykel med en knallert 45 - jeg har en drøm om en
> VESPA
> ... men synes ikke jeg vil op i 17-18000 Kr.

Øh Vespa eksisterer da ikke mere, de hedder Piaggio nu.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : OZ6JH - Keld

Dato : 21-01-08 19:20

Henning skriver :

> Øh Vespa eksisterer da ikke mere, de hedder Piaggio nu.

Beklager meget det kan jeg ikke se ud af det katalog fra 2006 jeg sidder med
i øvrigt har den lokale forhandler 5-6 Vespaer stående på lager så jeg var
ikke klogere ... ;-(

Men Henning hvad skal jeg vælge - jeg kunne jo så nu evt. presse den lokale
Forhandler lidt i Pris på hans Vespa ... *ss* eller "hyr" .....

Med venlig hilsen
Keld i Frederikshavn

Men først 17000 i pris + plader og udstyr ... hvad gør jeg ... ?

Fra : Ole Pagh

Dato : 21-01-08 20:18

OZ6JH - Keld:
> Henning skriver :

> Men først 17000 i pris + plader og udstyr ... hvad gør jeg ... ?

Piaggio Zip 4 takt fås til ca. 10.000 kr. Den er godt nok som de fleste
4 taktere i dag, lavet i Kina, men går for at være lidt bedre i
kvalitet fordi navnet Paiggio forpligter.

Hvis du skal bruge scooteren til nogle gode ture i naturen, synes jeg
at du skal vælge 4 takt, da de både er mere støjsvage, samt forurener
mindre end 2 takter.

Jeg selv har en Piaggio 4T som er 5 år gammel og efter 45.000 km kører
uden problemer. Nogen vedligeholdelse må dog påregnes, men meget af det
kan man selv eller man kan lære det via denne hjemmeside:
http://www.billig-scooter.dk/portal/nyheder.php

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : OZ6JH - Keld

Dato : 22-01-08 01:35

Hej Ole ...

TAK for hjælpen - det med 4. takt har jeg hørt fra Venner
at disse skulle have visse fordele ... kan også huske at Honda
lavede en driftsikker Knallert 30 i sin tid 4.takts, den var ikke
køn men virkede .... !

Jeg vil undersøge sagen - er en ældre guppe på 55 og når
jeg skal have en Ny Knallert skal det være noget jeg
kan stole på - den skal køre langture på tværs af Vendsyssel
m.m.

Er så heldig at have garage til den - så den kommer ikke til at
stå ude ...

TAK for forløbig info Ole ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum - Frederikshavn
--
Hjemmeside: www.gydum.com
Digitalbilleder: http://picasaweb.google.com/Stenbakkemanden

Fra : Ole Pagh

Dato : 22-01-08 05:13

OZ6JH - Keld frembragte:

> Jeg vil undersøge sagen - er en ældre guppe på 55 og når
> jeg skal have en Ny Knallert skal det være noget jeg
> kan stole på - den skal køre langture på tværs af Vendsyssel
> m.m.

Hej Keld

Jeg kan oplyse at det ikke giver problemer med at være 'ældre' for at
køre på en 4 takt.
- Du er faktist nogle år yngre end jeg, såååå...

4 Takteren er en velsignelse for os der ikke går efter en scooter der
skal lave hjulspin og absolut fare frem som en raket når lyset bliver
grønt.
Med små midler kan scooteren alligevel let bringes til at køre 60 - 65
km/t.

Hilsen OZ1AKP (der ikke er aktiv, men har beholdt kaldesignalet)

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-08 06:58

Ole Pagh tastede:

> Jeg kan oplyse at det ikke giver problemer med at være 'ældre'
> for at
> køre på en 4 takt.
> - Du er faktist nogle år yngre end jeg, såååå...

Sagde gamle Ole hehe, kunne ikke dy mig Hils Jps næste gang
du løber i ham.

Fra : e-teori

Dato : 22-01-08 08:34

Den Tue, 22 Jan 2008 06:57:56 +0100. skrev Henning Lund:

> Sagde gamle Ole hehe, kunne ikke dy mig Hils Jps næste gang
> du løber i ham.

Jeg sender hilsenen videre til ham.

Han har faktisk haft lidt problemer med Dr. Big'en men den skal jo runde
de 100.000 Km (mindre end 10.000 tilbage). Og så er han blevet sendt i
jobtræning igen, så nu ryger der 60 km på odometeret hver hverdag det
næste stykke tid.

Mvh

e-teori

P.S. Vi savner dig altså på B-S forummet. Ingen til at brokke sig over
epo-pushing (eller mangel på samme) på B-S Touring turene mere... ;)

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-08 14:25

e-teori tastede:
> Jeg sender hilsenen videre til ham.

Tak

> [...]
> blevet
> sendt i jobtræning igen, så nu ryger der 60 km på odometeret

Hvad er Jånni kommet til at lave? Jamen Biggen er jo også ved at
være en ældre skude, men han opgiver ikke inden den passerer
100.000 km

Fra : Snakee

Dato : 25-01-08 04:38

Henning Lund skrev:

> Hils Jps næste gang du løber i ham.

Det lyder fandme ulækkert

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-08 07:03

OZ6JH - Keld tastede:

> [...]
> jeg
> sidder med i øvrigt har den lokale forhandler 5-6 Vespaer

Øh hwa? Hvad hedder de Vespa? Jeg var Piaggio forhandler tilbage
i 90érne, da var Vespa allerede ude af billedet.

> Men Henning hvad skal jeg vælge - jeg kunne jo så nu evt.
> presse den
> lokale Forhandler lidt i Pris på hans Vespa ... *ss* eller
> "hyr" .....

Som den ærede hr. Pagh ytrer, så er en 4T Zip en prisbillig god
scooter til pengene. Den kører støjsvagt, bruger ikke så meget
benzin som de osende 2 taktere, så den er værd at prøve hos en
forhandler.
Jeg hælder mest til en Piaggio NRG, men det er selvfølgelig fordi
jeg selv har en.

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-08 07:11

OZ6JH - Keld tastede:

> [...]
> jeg
> sidder med i øvrigt har den lokale forhandler 5-6 Vespaer

Av for den da, jeg kan se de stadig er på markedet. Jeg har
ellers da jeg var forhandler fået oplyst, at Vespa trak sig fra
det Danske marked. De er her sq da stadig kan en Google søgning
afsløre. Jeg kender ingen af deres produkter der er til salg her
i DK, jeg stoppede med knallerthandleriet i 1999/2000 så meget er
sket siden kan jeg se

Fra : Thomas

Dato : 21-01-08 20:12

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message
> OZ6JH - Keld tastede:
>
> Øh Vespa eksisterer da ikke mere, de hedder Piaggio nu.

hm.... har ikke set nyhederne i dag , men hvad er der sket ?

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-08 07:04

Thomas tastede:
> hm.... har ikke set nyhederne i dag , men hvad er der sket ?

Kort
fortalt:http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=EGLC,EGLC:2006-52,EGLC:en&q=dagens+nyheder

Fra : Thomas

Dato : 23-01-08 17:57

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message
> [...]

hm ser ikke nogen nyheder om at Vespa ikke eksisterer mere ?

Mvh

Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 23-01-08 18:29

Thomas tastede:

> hm ser ikke nogen nyheder om at Vespa ikke eksisterer mere ?

Du sagde du ikke havde set nyhederne i dag, jeg smed et link til
nyhederne, du sagde ikke hvad de skulle omhandle

Fra : Rasmus

Dato : 22-01-08 10:25

"OZ6JH - Keld" <kgb@mail.dk> wrote in

> [...]
> service vil blive ført af Forhandler ...
>
> Kan nogen hjælpe med hint - jeg vil købe NYT på grund af manglende

Jeg vil som de fleste andre her, også foreslå en 4takt. Hvis du er
heldig, kan du nu nok lave en god handel på en brugt maskine. Såfremt du
finder en som ikke er så gammel/brugt.

Vil du handle hos en forhandler, kan man typisk få en god handel, hvis
man både køber maskine, tøj og hjelm, samtidig!
Jeg vil samtidig anbefale, at du evt. handler hos en mc-forhandler. Der
er gerne et større udvalg af tøj og udstyr. Samt større erfaring med
udstyrsprodukterne.
Yamaha laver fx:
http://www.yamaha-motor.dk/produkter/scootere/45km/giggle.jsp

Honda:
http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=37

Suzuki:
http://www.suzuki-mc.dk/content/dk/search?Par=1
Her er flere mærker at finde, bla. vaspa!

Fra : OZ6JH - Keld

Dato : 22-01-08 12:50

Hej Rasmus og alle i andre ....!

Må jeg ikke skrive TAK for hjælpen - jeg vil gå efter en 4. takt ...
og så vil jeg glæde mig til at komme tilbage til gruppen og
stille spørgsmål om evt. problemer ang. samme ....*SS*

TAK for Link og støtte ... !

1000 TAK for hjælpen til jer ALLE - I høre fra Frederikshavn
når jeg er blevet kørende ...

Klapper lige Farmor .... *SS* skal lige se om Februar giver sne -
Hastværk er Lastværk som Niels Hausgaard siger i en Monolog ...

Med venlig hilsen
Keld i Frederikshavn

Fra : Ole Pagh

Dato : 22-01-08 18:48

OZ6JH - Keld har bragt dette til verden:
> [...]
> og så vil jeg glæde mig til at komme tilbage til gruppen og
> stille spørgsmål om evt. problemer ang. samme ....*SS*

Psssttt... Der er mange der siger at den billige 4 takter Giantco
Sprint fra THansen ikke er helt så god som de anpriser den, eller
rettere den er sikkert ikke værre end de fleste kinascootere, men det
kniber med servicen HVIS der opstår problemer.
Mest på grund af manglende kompetence på mange af deres værksteder.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)