Sygeforsikring
Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-03-08 15:19

Jeg har en fast kunde jeg arbejder 40 timer for om ugen i dagtimerne og så
nogle løse kunder.

Kan man få en sygeforsikring så man får x% af sin normale "løn" ved sygdom?

Har indtryk af at de der fagkasser for selvstændige er vildt restriktive når
det kommer til at udbetale penge.
Sidste jeg snakkede med dem skulle man igennem de syge krav for at kunne få
penge, såsom at avertere aktivt, sende tilbud, dokumentere alt muligt og så
ender man jo med ikke at være kommet videre...

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-03-08 16:38

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> Jeg har en fast kunde jeg arbejder 40 timer for om ugen i dagtimerne og så
> nogle løse kunder.

Øh, det lydder da mere som et job som lønmodtager.
Er du sikker på at Skat vil godkende den ordning?

Se http://www.100svar.dk/laering_frame.asp?id=37&sprog=DK

> [...]
> få penge, såsom at avertere aktivt, sende tilbud, dokumentere alt muligt
> og så ender man jo med ikke at være kommet videre...

Jeps, og det skyldes at det er let at snyde når man er selvstændig. Det er
jo ikke meningen at man som selvstændig skal kunne få "iværksætter-tilskud"
i form af f.eks. dagpenge

Fra : alexbo

Dato : 02-03-08 18:09

"Jens Thomsen" skrev

> [...]

> få penge, såsom at avertere aktivt, sende tilbud, dokumentere alt muligt
> og så ender man jo med ikke at være kommet videre...

Jeg formoder du selv er klar over at dine emner ikke har noget med hinanden
at gøre, eller har du i hvert fald rodet det hele godt sammen.

Sygedagpengeforsikring kan du tegne gennem arbejdsdirektoratet.

Næste afsnit ser ud til at handle om understøttelse ved manglende arbejde,
der lyder det sandsynligt at de forventer du selv tager fingeren ud og gør
noget for at skaffe kunder.

En A-kasse for selvstændige kan være god af have i forbindelse med
efterlønsordningen eller til brug hvis firmaet lukker, det er ikke en
tilskudsordning for "syge" firmaer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-03-08 18:29

> Jeg formoder du selv er klar over at dine emner ikke har noget med
> hinanden
> at gøre, eller har du i hvert fald rodet det hele godt sammen.

Det er nok rodet sammen.

> Sygedagpengeforsikring kan du tegne gennem arbejdsdirektoratet.

Aha, det må jeg lige se om jeg kan finde noget info om et sted!
Tak.