? organisering/arkivering af visitkort
Fra : NewsGroups

Dato : 02-03-08 11:59

Jeg har set der findes et scanner system hvor det er muligt at scanne og
hente data fra visitkort. Og så med mulighed for at lægge det på fx ens pda.

Er der nogen her der har prøvet det ?

Virker det - er det let - er det arbejdet værd i forhold til selv at skrive
kunden ind i pda´eren ?

Har I andre forslag en manuel arkivering i visitkort mappe ?

mvh
Per

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 02-03-08 12:57

"NewsGroups" <spørg@først> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrive kunden ind i pda´eren ?
>
> Har I andre forslag en manuel arkivering i visitkort mappe ?

Dit spørgsmål hører nok hjemme i en anden NG som f.eks. en af dk.internet.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-03-08 13:01

"Karsten (7870)" <bito@karby.dk> wrote in message

> Dit spørgsmål hører nok hjemme i en anden NG som f.eks. en af dk.internet.

Nej, Jeg synes det passer fint her, da der handler om hvordan man
organiserer sine kontakter dvs. driver erhverv.

Mine visitkort sidder i øvrigt alle i en gammeldags mappe.

Fra : NewsGroups

Dato : 02-03-08 16:39

"Karsten (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Dit spørgsmål hører nok hjemme i en anden NG som f.eks. en af dk.internet.
> --
> Med venlig hilsen
> Karsten H. (7870)

Tak for dit indlæg - se Uffe´s svar - derfor lagde jeg det her -

Håber der kommer andre relevante kommentarer - udover Uffes.

per

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 02-03-08 17:01

> "Karsten (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for dit indlæg - se Uffe´s svar - derfor lagde jeg det her -
>
> Håber der kommer andre relevante kommentarer - udover Uffes.
>
> per

OK, hvis fremstilling og produktion etc. af omfattes af organisering af
o.s.v. Men jeg har stadig den mening, at det har det ikke.

Fra : claus b.p.

Dato : 06-03-08 22:51

Karsten (7870) wrote:
> "NewsGroups" <spørg@først> skrev i en meddelelse

> Dit spørgsmål hører nok hjemme i en anden NG som f.eks. en af
> dk.internet.
For det første er det i hvertfald ikke noget der har med Internet at
gøre....
Derudover er det da en fremragende business case, som nogen evt. kunne tage
op. (Hvis man tør konkurrere med Microsoft)

Min erfaring er at indskannede dokumenter af enhver art er enten minimalt
anvendelige eller ligefrem ubrugelige.
Grunden er ganske enkelt, at man ikke kan få et hurtigt overblik eller søge
på oplysninger i skannede dokumenter. (Med mindre man har oversat dem med
noget OCR programmmel.)
Der opereres i PDA'er (og visse mobiltelfoner) med elektroniske visitkort,
som kan udveksles med IR eller Bluetooth.Der er muligvis visse brancher hvor
det er almindeligt, men jeg har ikke mødt dem. (I den IT tekniske branche)
Problemet er som med så meget andet, at det kræver en del manuelt arbejde at
få noget brugbart informationud af en scanning, visitkort har jo fx. ikke et
universelt format. Derfor ligger der en del manuelt arbejde med at udtrække
de relevante oplysninger. Hvem har tid til det?
Så de fleste jeg kender arkiverer dem manuelt, og fører få oplysninger, -
fx. telefonnr. og e-mail ind i PDAen, telefonen og/eller Outlook.

Men jeg er jo heller ikke tekniknørd. (Eller er jeg?)

/Claus

Fra : René

Dato : 07-03-08 08:54

Sony ericsson P990
http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/p990i?cc=dk&lc=da
har et ganske fortrinligt system hvor man tager et billede af visitkortet og
efter en kort automatisk behandlingsprocess gemmes under kontakter med numre
e-mail firmanavn osv. den fungerer faktisk ok.. kan have problemer med
særlige logoer og skrifttyper, men generelt får den godt fat i numrerne..
iøvrigt gemmer den fotoet af visitkortet på selve kontakten så dette vises
hvis personen ringer.. da kontakterne kan synkroniseres med ens pc kan man
derfor godt bruge den sammen med outlook og lignende programmer.

mvh
René