Tysk moms
Fra : Idé-Sign.dk

Dato : 19-02-08 02:28

Hej i gruppen,

Troede ellers mit tysk var nogenlunde, men jeg er i tvivl

I nogle papirer fra en tysk leverandør står der således: "Preise in
Euro zzgl. gesetzlicher Mehrwertsteuer".
Svarer det til: "Priser i Euro, ekskl. moms" ??

Mvh Søren

Fra : Holst

Dato : 19-02-08 10:42

Idé-Sign.dk wrote:

> Troede ellers mit tysk var nogenlunde, men jeg er i tvivl
>
> I nogle papirer fra en tysk leverandør står der således: "Preise in
> Euro zzgl. gesetzlicher Mehrwertsteuer".
> Svarer det til: "Priser i Euro, ekskl. moms" ??

Ja, eller også betyder det "inkl. moms". Nej, sandsynligvis betyder det
"ekskl.", men får du ikke et godt svar her i gruppen, så prøv
news:dk.kultur.sprog, hvor nogen nok er godt rustet til at fortælle,
hvad forkortelsen zzgl. betyder. Den står ikke nævnt i min tysk-dansk,
men det er også den lille ubrugelige fra Gyldendal.

Fra : alexbo

Dato : 19-02-08 10:44

"Idé-Sign.dk" <info@ide-sign.dk> skrev

I nogle papirer fra en tysk leverandør står der således: "Preise in
Euro zzgl. gesetzlicher Mehrwertsteuer".
Svarer det til: "Priser i Euro, ekskl. moms" ??

http://www.biblioteksvagten.dk/videnbase_svar.asp?qaid=22321

mvh
Alex Christensen

Fra : Idé-Sign.dk

Dato : 19-02-08 03:30

> http://www.biblioteksvagten.dk/videnbase_svar.asp?qaid=22321
>
> mvh
> Alex Christensen

Ok, "plus moms" eller "ekskl. moms". Så kan jeg allivel lidt tysk

Tak,

Søren

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-02-08 16:34

"Idé-Sign.dk" <info@ide-sign.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, "plus moms" eller "ekskl. moms". Så kan jeg allivel lidt tysk

Men dit firma er vel moms-registrert, så du slet ikke skal betale moms når
du husker at oplyse dit CVR-nummer ved ordreafgivelsen (oplyses som
DKxxxxxxxx når der er tale om udenlandsk handel).

Fra : Idé-Sign.dk

Dato : 19-02-08 08:51

On 19 Feb., 16:34, "Allan Soerensen" <microt...@yahoo.com> wrote:

> Men dit firma er vel moms-registrert, så du slet ikke skal betale moms når
> du husker at oplyse dit CVR-nummer ved ordreafgivelsen (oplyses som
> DKxxxxxxxx når der er tale om udenlandsk handel).

Det er korrekt. Derfor er det stadigvæk vigtigt at vide hvad de priser
man sidder med indeholder, så man ikke begynder at fratrække en tysk
moms som slet ikke er lagt på endnu

Søren