Pris på Revisor
Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 15:09

Hej
Jeg startede for knap en år siden en mindre autohandel, og gik i den
forbindelse til en revisor, da jeg ingen forstand har på regnskab. ( er dog
rimmelig god til tal gennerelt)
Jeg fik en ca pris, og syntes egentlig den var ok, da jeg troede at
årsopgørelsen var/er meget indviklet.
Jeg har lønarbejde sideløbende med firmaet, og troede egentlig at hele
hustandens indkomst/ udgifter ville blive brugt i regnskabet, men nej.
Jeg har nu fået min "bilag til selvandgivelse" og har været ved at kikke
lidt nærmere på det hele.
Moms: Der er efter min bedste overbevisning fejl i 3 ud af 4 kvartaler ( det
drejer sig om 122 bilag ialt)
Jeg har givet ca 2200kr inc moms pr kvartal

Nu har jeg lige sidet og leget lidt med en prøve version af SS og der gør
jeg jo bare hvad revisoren allerecde har bedt mig om og som jeg selv
udfylder nu. Dvs skriver bilags nr, kontonr, modkonto osv
Og når jeg så trykker simuler får jeg en regnskab magen til den fra
Revisoren eller??

I " bilag til selvangivelse" har de fraskrevet sig alt ansvar.
Så spørgsmålet er, hvad er det lige jeg har givet 15000kr for???

Vis jeg har ret og der er fejl i 3 af moms afregningerne kan jeg så med
rimmelig hed forvente pengene tilbage?

Har jeg givet 6000kr for at et program har trukket "bilag til selvangivelse"
ud fra de tal jeg selv har intastet?

Og til sidst er der nogen der har erfaring med at køre uden revisor? er det
nemt, eller bliver man trukket hele møllen igenem af skat hver år.

Mvh Ove

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-02-08 15:34

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in message

> Så spørgsmålet er, hvad er det lige jeg har givet 15000kr for???

Der er i alle fald mindre risiko for at SKAT stiller en masse spørgsmål, som
du skal bruge tid på.

> Hvis jeg har ret og der er fejl i 3 af moms afregningerne kan jeg så med
> rimelighed forvente pengene tilbage?

Næppe.

> Og til sidst er der nogen der har erfaring med at køre uden revisor? er
> det nemt, eller bliver man trukket hele møllen igenem af skat hver år.

Ja, jeg synes efterhånden det er nemt, men SKAT har da et eller andet
spørgsmål næsten hvert år. De har f.eks. flere gange villet se dokumentation
for indbetaling på pensionsordning og det er jo så bare at fax'e en
kontoudskrift. Ret enkelt.

Regn med flere spørgsmål jo tættere dine indtægter og udgifter er på at
balancere. Sådan havde jeg det i alle fald i starten, da der lige frem var
underskud et enkelt år.

Hilsen
Uffe

Fra : Holst

Dato : 18-02-08 15:38

Uffe Kousgaard wrote:

> Regn med flere spørgsmål jo tættere dine indtægter og udgifter er på at
> balancere. Sådan havde jeg det i alle fald i starten, da der lige frem var
> underskud et enkelt år.

Ingen tvivl om det.

Nu har jeg været momsregistreret som enkeltmandsvirksomhed i snart 12
år, og firmaets udgifter har alle årene udgjort omkring 10 % af firmaets
indtægter.

Skat har aldrig kontaktet mig for yderligere oplysninger. Jeg er ret
overbevist om, at jeg er ganske uinteressant for dem, når jeg kun tjener
svarende til en mere eller mindre almindelig løn og kun har ganske få
udgifter.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 20:10

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in message

> Der er i alle fald mindre risiko for at SKAT stiller en masse spørgsmål,
> som du skal bruge tid på.

> Næppe.

Hvis der er tale om, at der er afregnet forkert moms i 3 kvartaler, så jo.
Så kan du forvente, at du får pengene refunderet, hvis du har ret til det.

Jeg lavede ultimo 2007 en opgørelse for en ny kunde, der ikke havde styr på
moms og sendte en redegørelse til SKAT. Efter en måneds tid fik vedkommende
knap 10.000 tilbage.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-02-08 20:43

"Michael Sørensen" <.> wrote in message

> Hvis der er tale om, at der er afregnet forkert moms i 3 kvartaler, så jo.

Jeg mente "nej, til at få pengene tilbage fra revisoren for dårligt udført
arbejde". Men spørgsmålet kan selvfølgelig også forstås som du har gjort
det.

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 11:23

> [...]
>
> Jeg lavede ultimo 2007 en opgørelse for en ny kunde, der ikke havde styr
> på moms og sendte en redegørelse til SKAT. Efter en måneds tid fik

Nu var det honorar fra revisoren jeg mente, han har jo ikke udført det
arbejde jeg har betalt for.
Mvh Ove

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 17:44

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu var det honorar fra revisoren jeg mente, han har jo ikke udført det
> arbejde jeg har betalt for.
> Mvh Ove

Okay, det havde jeg misforstået, det beklager jeg. Dog er der fejl i 3 ud af
4 moms'er lavet af revisor, så må det jo alligevel være fejlindberettet og
enten med penge tilgode til dig eller som gæld til SKAT.

De bedste hilsener
Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 11:22

> [...]
> balancere. Sådan havde jeg det i alle fald i starten, da der lige frem var

Hej Uffe
Tak for svaret, jeg tror også jeg vil prøve selv i år, da jeg jo aligevel
bliver nødt til at gå det hele igennem for sidste år.
Mvh Ove

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-02-08 21:09

Ove skrev den 18-02-2008 15:08:

> I " bilag til selvangivelse" har de fraskrevet sig alt ansvar.
> Så spørgsmålet er, hvad er det lige jeg har givet 15000kr for???

jep, det er det stygge ved revisorarbejde. De kan opstille stort set
hvad som helst i nogen kolonner og skrive nogen flotte breve på dine
vegne til fx SKAT........men alligevel skal der direkte løgne og falske
udsagn til for at de kan klandres for rådgiveransvar.

> Vis jeg har ret og der er fejl i 3 af moms afregningerne kan jeg så med
> rimmelig hed forvente pengene tilbage?

det kommer vel an på hvad det er for nogen fejl!

Hvis din salgsmoms er større end din købsmoms, jamen så skal du betale
efter.
Hvis omvendt, så får du penge tilbage.

salgsmoms = Den moms du opkræver hos dine kunder
købsmoms = den moms du bliver opkrævet af dine leverandører.

> Har jeg givet 6000kr for at et program har trukket "bilag til selvangivelse"
> ud fra de tal jeg selv har intastet?

Tja, hvis dine forhold er så simple som du giver udtryk for og
du i bund og grund kan finde ud af fx summasumarium
og bare har lidt sund fornuft

, så kommer du rigtig langt uden revisor!

> Og til sidst er der nogen der har erfaring med at køre uden revisor? er det
> nemt, eller bliver man trukket hele møllen igenem af skat hver år.

tja, gør brug af medspiller/modspiller-tankegangen som SKAT har.

Sålænge du er medspiller, så får du masser af service fx kan du bestille
et servicebesøg af en af SKATs erhvervsfolk for at få lidt vejledning i,
hvordan netop din virksomhed kan klare sig rent administrativt.

I samme øjeblik du opfører dig som modspiller, jamen du får stadig
service, men det er knap så sjovt for dig. Og den som kommer på
"servicebesøg" er knap så venligsindet som erhvervspersonen og kaldes
evt. for pantefoged

Ovenstående er udtryk for min private holdning.
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 11:29

> Tja, hvis dine forhold er så simple som du giver udtryk for og
> du i bund og grund kan finde ud af fx summasumarium
> og bare har lidt sund fornuft

Det må siges at det er et meget simpelt regnskab, jeg har solgt 12 biler dvs
ca 3 pr kvartal og det er kun den moms jeg har tjekket altså det jeg har
fået.
Dvs. lægge tre tal sammen, og det er gået galt for revisoren 3 ud af 4 gange

> [...]
> service, men det er knap så sjovt for dig. Og den som kommer på
> "servicebesøg" er knap så venligsindet som erhvervspersonen og kaldes evt.

Jeg har haft en meget venlig dame ude fra skat, hun kunne dog ikke svare på
mine spørgsmål, men vendte tilbage med svarene til aftalt tid.
Jeg har også et par gange haft ringet til dem, alt i alt syntes jeg de
levere en god service.
Så de er absolut medspillere.
Mvh Ove

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-02-08 19:28

Ove skrev den 19-02-2008 11:29:

> [...]
> fået.
> Dvs. lægge tre tal sammen, og det er gået galt for revisoren 3 ud af 4 gange

Det lyder skræmmende (men desværre ikke uset )

> [...]
> mine spørgsmål, men vendte tilbage med svarene til aftalt tid.
> Jeg har også et par gange haft ringet til dem, alt i alt syntes jeg de

Det var nu mere dig som skal være medspiller!
Det tyder på, at du udviser medspiller-holdning og -handling.

SKAT skal nok rette ind efter den holdning du udviser.

Fra : claus b.p.

Dato : 19-02-08 00:18

> [...]
> det drejer sig om 122 bilag ialt)
> Jeg har givet ca 2200kr inc moms pr kvartal

Jeg tror der er en ret fast pris for småvirksomheder mange steder.
Men er der decideret fejl i 3 ud af 4 kvartalsafregninger ville jeg forlange
mindst halvdelen af beløbet refunderet, samt at de gjorde regnskabet om.

> Og til sidst er der nogen der har erfaring med at køre uden revisor? er
> det nemt, eller bliver man trukket hele møllen igenem af skat hver år.

For en del år siden kørte jeg en virksomhed, hvor jeg de første par år havde
en revisor på til at lave årsregnskabet. Desværre var omsætningen ikke så
stor, så han blev sparet væk. Det gav ingen problemer, jeg lavede jo bare
regnskabet på samme måde. Først da jeg lukkede firmaet og afskrev nogle
varer som usælgelige blev jeg kaldt til Torskegilde. Heldigvis accepterede
de mine dispositioner.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 11:30

> [...]
> jo bare regnskabet på samme måde. Først da jeg lukkede firmaet og afskrev
> nogle varer som usælgelige blev jeg kaldt til Torskegilde. Heldigvis

Kanon det vil jeg bestemt prøve.
Tak for alle svarene.
Mvh Ove

Fra : NewsGroups

Dato : 19-02-08 09:05

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har givet ca 2200kr inc moms pr kvartal

> Så spørgsmålet er, hvad er det lige jeg har givet 15000kr for???
>
> Mvh Ove

Jeg mener ja du skal kræve penge retur - ! Hvis din revisor får 2200 pr
kvartal til at blive 15000 SÅ - skal du have penge tilbage,

Imodsat fald - hvis det er dig der 2200 pr kvartal til at blive 15000 - SÅ -
behold for revisoren - det er du bedst tjent med.

mvh
per

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 11:36

"NewsGroups" <spørg@først> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Imodsat fald - hvis det er dig der 2200 pr kvartal til at blive 15000 -
> SÅ - behold for revisoren - det er du bedst tjent med.

Hej Per
Klipper du i mit indlæg for at få mig til at fremstå som en idiot eller??

Klip Har jeg givet 6000kr for at et program har trukket "bilag til
selvangivelse"
ud fra de tal jeg selv har intastet? Klip

4 gange 2200 + 6000 for "bilag til selvangivelse" giver ca 15000kr

Jeg kan både læse og regne. Jeg har dog aldrig i mit liv lavet et regnskab,
og er derfor usikker på de forskellige termer.

Mvh Ove

Fra : Holst

Dato : 19-02-08 11:58

Ove wrote:

> Klipper du i mit indlæg for at få mig til at fremstå som en idiot eller??

Næppe. Jeg tror bare, du formulerede dig uklart.

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-02-08 19:31

Holst skrev den 19-02-2008 11:58:

> Næppe. Jeg tror bare, du formulerede dig uklart.

Det kommer sandelig an på, hvor meget flueknepper man er.

Uansat om han gave 2200 eller 15000 kroner for en revisorydelse, så skal
revisoren ikke regne forkert. Hvilket ligesom var Oves hovedbudskab!

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 12:49

> Uansat om han gave 2200 eller 15000 kroner for en revisorydelse, så skal
> revisoren ikke regne forkert. Hvilket ligesom var Oves hovedbudskab!

> [...]

Jep
Og jeg har netop betalt for SS standard, så må jeg jo se hvor langt evnerne
rækker
Jeg har søgt en del tilbage i denne gruppe, og det lader til at det er det
fortrukne program.
Jeg har leget lidt med free ware versionen, og det lader til at det ikke
behøves at være mere indviklet end man ønsker.

Tak for hjælpen, jeg vender nok tilbage når jeg får problemer med SS.

Mvh Ove

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 12:51

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe. Jeg tror bare, du formulerede dig uklart.

Mjae det kan også være
Humøret er også lidt bedre idag

Mvh Ove