Sikker email - Hvordan?
Fra : John

Dato : 02-03-08 20:26

Dette burde i dag være simpelt, men har googlet mig frem og fundet ud af at
dette, for mig, ikke var så lige til.
Hvordan kan jeg lave sikker email korrespodance. Outlook har knappen
"Krypter meddelse" som jeg evt. gerne så brugt. Jeg vil gerne kunne
sende/modtage sikker mail til/fra 5-6 andre. Nogen løsninger?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-03-08 22:02

Den 02-03-08 20.25 skrev John følgende:
> [...]
> "Krypter meddelse" som jeg evt. gerne så brugt. Jeg vil gerne kunne
> sende/modtage sikker mail til/fra 5-6 andre. Nogen løsninger?

Hvis både du og modtagerne installerer den digitale signatur, kan I nemt
kryptere mailene som ønsket.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : John

Dato : 03-03-08 17:07

Tak for svaret. men glemte at sige at alle ikke lige hører hjemme i DK
(Tyskland). De kan vel ikke få en dansk signatur. Kan man købe sig til en
"international" signatur?
mvh
John

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 03-03-08 17:53

Måske kan de finde en tysk udbyder af siganturer
http://www.pki-page.org/#SIGG

/Peter

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 03-03-08 06:52

John skrev:
> [...]
> "Krypter meddelse" som jeg evt. gerne så brugt. Jeg vil gerne kunne
> sende/modtage sikker mail til/fra 5-6 andre. Nogen løsninger?

Se evt.:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=9474
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/TDC_Digital_signatur
og
http://www.lind-damkjaer.dk/moreDS

/Peter

Fra : Per

Dato : 03-03-08 18:20

John wrote:
> [...]
> "Krypter meddelse" som jeg evt. gerne så brugt. Jeg vil gerne kunne
> sende/modtage sikker mail til/fra 5-6 andre. Nogen løsninger?

Dette her kunne være et bud.

http://www.stealthmessage.com/

gratis og webbaseret.

Der står lidt om nogle forskellige muligheder her:

http://www.pcworld.dk/art/9005?page=1

Stealthmessage er omtalt nederst.

mvh. Per