als 8951
Fra : kep

Dato : 29-02-08 15:00

Hej
Jeg skal have lagt nogle private papirer med
personfølsomme oplysninger på en Webdisk.
Hvordan beskytter jeg filerne med kodeord, som
ikke kan brydes ?

kep

Fra : Kent Friis

Dato : 29-02-08 19:39

Den Fri, 29 Feb 2008 14:59:47 +0100 skrev kep:
> Hej
> Jeg skal have lagt nogle private papirer med
> personfølsomme oplysninger på en Webdisk.
> Hvordan beskytter jeg filerne med kodeord, som
> ikke kan brydes ?

PGP eller GPG.

Mvh
Kent

Fra : kep

Dato : 29-02-08 20:41

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> PGP eller GPG.
>
> Mvh
> Kent

??

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 03-03-08 17:30

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> ??

Brug google.

Ellers søg under encryption. Der er gratis programmer og der er
betalingsprogrammer.
PGP skal man vist betale for i vore dage.

--
Poul E. Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.

Fra : kep

Dato : 03-03-08 18:31

"Poul E. Jørgensen" <33@gvdnet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ellers søg under encryption. Der er gratis programmer og der er
> betalingsprogrammer.
> PGP skal man vist betale for i vore dage.

OK, tak for svaret.

Fra : Rado

Dato : 29-02-08 19:50

On Fri, 29 Feb 2008 14:59:47 +0100, "kep" <kepFJERN@postkasse.net>
wrote:

>Hej
>Jeg skal have lagt nogle private papirer med
>personfølsomme oplysninger på en Webdisk.
>Hvordan beskytter jeg filerne med kodeord, som
>ikke kan brydes ?

WinRAR krypterer med AES-128, med et langt password (f.ex. 12
tilfældige tal og cifre) er den rimeligt sikker.

"The design and strength of all key lengths of the AES algorithm
(i.e., 128, 192 and 256) are sufficient to protect classified
information up to the SECRET level. TOP SECRET information will
require use of either the 192 or 256 key lengths."

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : kep

Dato : 29-02-08 20:43

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> WinRAR krypterer med AES-128, med et langt password (f.ex. 12
> tilfældige tal og cifre) er den rimeligt sikker.

> Rado

Ok, jeg kigger på den

Fra : jama

Dato : 29-02-08 20:29

> [...]
> Jeg skal have lagt nogle private papirer med
> personfølsomme oplysninger på en Webdisk.
> Hvordan beskytter jeg filerne med kodeord, som

Som Jeg tidligere har nævnt så har Microsoft noget der hedder privat mappe,
der kan downloades fra Ders hjemmeside. Det er et program med password etc.
der kan du ha dinne ting helt privat.
Mvh.Jama

Fra : kep

Dato : 29-02-08 20:45

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mappe, der kan downloades fra Ders hjemmeside. Det er et program med
> password etc. der kan du ha dinne ting helt privat.

OK, jeg kigger lige på den