AntiVirus til Windows 2003 Server
Fra : Michael

Dato : 26-02-08 11:59

Hej

Jeg er ved at sidde en server/client op i Windows 2003 Server og skal
opsætte en antivirus og firewall? Er der nogle som kender en gratis,
som er god? Dette er til et projekt! Client kører Windows XP Pro SP2.

På forhånd tak

Michael

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-03-08 22:10

Michael skrev:

> Jeg er ved at sidde en server/client op i Windows 2003 Server og skal
> opsætte en antivirus og firewall? Er der nogle som kender en gratis,
> som er god? Dette er til et projekt! Client kører Windows XP Pro SP2.

Jeg kan se at der er gået et par dage uden svar fra andre så jeg
forsøger med et svar der måske ikke er helt dækkende, da jeg selv ville
droppe Windoze til den opgave og smide en Linux på maskinen (eksempelvis
SME-Server - http://www.contribs.org/) Den kan såmænd klare alt inkl. at
styre dit Windozedomæne vha. Samba.

Well tilbage til pensum. Du efterspørger noget gratis og i Linuxkredse
er Clam Antivirus meget udbredt til serverbrug. Den findes vist i en
Windozeudgave som kan downloades fra http://www.clamav.org/

Firewall'en kan jeg ikke hjælpe med - Indeholder en Windozeserver pr.
default ikke noget så simpelt?

Mvh
Claus