Avast har funde virus: Win332:Kuang2
Fra : Jesper

Dato : 23-02-08 22:11

Hej.

Avast har fundet virusen Win32:Kuang2 i filen imscan.dll

Jeg har søgt lidt på nettet, og synes at have forstået, at der er tale om en
"falsk" virusadvarsel, da Avast skulle lave denne fejl.

Kender I til det?

Jeg vil jo gerne være sikker på at min maskine er helt ren.

Mvh

Jesper.

Fra : Jesper

Dato : 24-02-08 00:15

"Jesper" <christop@***post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender I til det?
>
> Jeg vil jo gerne være sikker på at min maskine er helt ren.

Der skal stå: Win32:Kuang2

Mvh

Jesper

Fra : Ole C

Dato : 24-02-08 00:21

Jesper skrev blandt andet:

> Avast har fundet virusen Win32:Kuang2 i filen imscan.dll
>
> Jeg har søgt lidt på nettet, og synes at have forstået, at der er
> tale om en "falsk" virusadvarsel, da Avast skulle lave denne fejl.

Ifølge de sider jeg har kigget på, er imscan.dll enten en rest fra Panda
Antivirus eller et besøg på PCPitstop. Måske det siger sig noget?
Under alle omstændigheder er det ikke en fil der findes på min computer,
så mon ikke du bare skulle prøve at fjerne den - eller evt. "zippe" den
til en midlertidig mappe og se om computeren alligevel fungerer som den
skal. Sådan ville jeg nok gribe det an

--
vh
Ole C

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-02-08 23:34

Ole C wrote:

> Ifølge de sider jeg har kigget på, er imscan.dll enten en rest fra Panda

Jeg faldt tilfældigvis over denne service i ugen, der er gået:
<http://www.virustotal.com/>
Her kan man uploade "mscan.dll" -filen og se hvad de siger.
Den bliver kørt gennem 32 antivirus scannere, heriblangt også Panda, Avast.

Stig Johansen

Fra : Ole C

Dato : 25-02-08 00:34

Stig Johansen skrev blandt andet:

> [...]
> Her kan man uploade "mscan.dll" -filen og se hvad de siger.
> Den bliver kørt gennem 32 antivirus scannere, heriblangt også Panda,

Joe - men han opdager det jo nok, hvis det er en vigtig fil han gemte
væk...

--
vh
Ole C

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-02-08 10:45

Ole C wrote:

> Joe - men han opdager det jo nok, hvis det er en vigtig fil han gemte
> væk...

Enig, men det mere så han kunne se om andre programmer synes det er en
virus.
Det kan godt være jeg læste dit indlæg forkert, men jeg opfattede det lidt
som om Panda og Avast er 'uenige'.

Stig Johansen

Fra : Ole C

Dato : 25-02-08 11:34

> [...]

> virus.
> Det kan godt være jeg læste dit indlæg forkert, men jeg opfattede det

Det er så vidt jeg kan forstå (læse mig til) kun Avast der reagerer.

--
vh
Ole C