Hvad ville i vælge som C drev
Fra : Marianne Larsen

Dato : 21-02-08 14:04

Jeg har en shuttle PC desværre er hardisken defekt. Den går ned hver 7-8
måned. Jeg har prøvet at få en ven skille den ad men HDD sidder helt ind i
midten af maskinen og da jeg havde store problemer med overhovedet at få den
til at virke da jeg købte den tilbage i 2005 så har vi købt en ekstern HDD
på 320 GB i stedet for. Nu er den kommet, men nu tænker jeg på er det ikke
bedre at bruge den nye Harddisk som C drev i stedet for og så bruge den
gamle som backup. Kan man det og er en ekstern ligså god som en intern.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-02-08 15:17

"Marianne Larsen" <ml@mail.tdc.dk> wrote in message
> Kan man det

Afhænger af dit bundkort.

> og er en ekstern ligså god som en intern.

Nej, medmindre det er eSATA (ekstern SATA), ellers vil den være langsommere.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Claus

Dato : 21-02-08 22:36

Det er da ikke smart at bruge en defekt harddisk til back up.

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-02-08 15:09

Marianne Larsen wrote:

> Jeg har en shuttle PC desværre er hardisken defekt. Den går ned hver
> 7-8 måned.

Hent fabrikantens test program og kontroller den. Det normale er at en
harddisk virker eller holder op med at virke, ikke at den "går ned hver 7-8'
> [...]

> men nu tænker jeg på er det ikke bedre at bruge den nye Harddisk som
> C drev i stedet for og så bruge den gamle som backup. Kan man det og

Nogle bios'er tillader boot fra et usb drev. Men jeg tror nu det er noget
andet, som er problemet.

Hvad mener du med at "harddisken går ned hver 7-8' måned"?

Med venlig hilsen

Peter Larsen