Sikkerhedskopiering af C drev
Fra : Poul Nielsen

Dato : 10-02-08 12:24

Jeg har købt en USB stick på 4 gb for at sikkerhedskopiere mit C drev der
går ned en gang om året med kontaktoplysninger email adresser og så videre.
Når jeg højreklikker på hardisk ikonet og vælger sikkerhedskopiering
fortæller programmet mig at det omfatter mapperne; "dokumenter, foretrukne
og skrivebord og cookies". Nu er mit spørgsmål omfatter det også Outlook
Express?? med min adressebog.. En anden ting kan jeg åbne og se hvad det er
jeg har gemt på min USB stick og kan jeg indstille den så den opdaterer
automatisk.

Fra : Max

Dato : 10-02-08 14:59

Hej Poul

> Jeg har købt en USB stick på 4 gb for at sikkerhedskopiere mit C drev

Når man nu læser lidt med i grupperne på usenet, så er jeg sikker
på at jeg aldrig vil bruge USB sticks til noget der skal sikkerheds-
kopieres.

--
Mvh Max

Fra : Poul Nielsen

Dato : 10-02-08 19:05

Fra : Poul Nielsen

Dato : 10-02-08 19:10

> [...]
>
> Når man nu læser lidt med i grupperne på usenet, så er jeg sikker
> på at jeg aldrig vil bruge USB sticks til noget der skal sikkerheds-

Tak for det noget skræmmede svar, men jeg kan ikke partiere min harddisk og
jeg kan desværre ikke få den ud af kabinettet. Så jeg er tvunget til at
bruge et eksternt medie. Hvilken løsning vil du anbefale mig at bruge.

Fra : Max

Dato : 10-02-08 19:17

Hej Poul

> Tak for det noget skræmmede svar, men jeg kan ikke partiere min

Det var ikke for at være skræmmende, men jeg syntes at jeg har
set så mange der har haft problemer med USB sticks. Jeg har
da selv nogle og har ingen problemer med dem, men som sagt
vil jeg ikke personlig bruge dem til sikkerhedskopiering.

> tvunget til at bruge et eksternt medie. Hvilken løsning vil du
> anbefale mig at bruge.

Jeg bruger selv at kopiere til en ekstern NAS Harddisk og så
brænde back-up på en ekstern DVD brænder.

--
Mvh Max

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-08 19:38

Den Sun, 10 Feb 2008 19:09:31 +0100 skrev Poul Nielsen:

> [...]
> jeg kan desværre ikke få den ud af kabinettet. Så jeg er tvunget til at
> bruge et eksternt medie. Hvilken løsning vil du anbefale mig at bruge.

Nu har du jo tydeligvis USB, så hvad med en ekstern USB-harddisk?

Mvh
Kent

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-02-08 02:13

Poul Nielsen wrote:

> Tak for det noget skræmmede svar,

Du skal ikke være skræmt.
Jeg ved ikke præcist hvad Max hentyder til, men man skal være bevidst om, at
den slags medier har begrænset levetid i forhold til antal _skrivninger_.
Jeg mener at have set et sted, at ved ca. 10.000 skrivninger begynder kurven
at falde. (Elektronik udvikler sig hurtigt, så grænsen ændrer sig nok
dagligt).

Og ligesom alting andet er der også forskel på _kvalitet_ af chips.

Stig Johansen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 11-02-08 09:25

On Mon, 2008-02-11 at 02:13 +0100, Stig Johansen wrote:
> Jeg mener at have set et sted, at ved ca. 10.000 skrivninger begynder kurven
> at falde. (Elektronik udvikler sig hurtigt, så grænsen ændrer sig nok
> dagligt).

Enig, men det bør ikke udgøre et problem :)

Et andet problem, er at maskinen har adgang til ens gamle backup når man
laver en ny.
Er man uheldig kan ens data og backup overskrives samtidigt.

Jeg ville nok kombinere det med kopiering til CD/DVD, eller blot have 2
USB enheder ... hvor den ene bruges regelmæssigt og den anden en gang om
måneden.

Du kan også bruge rettigheder på maskinen, men det kræver du ikke er
admin/root.

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-02-08 17:23

Christian E. Lysel wrote:

> Et andet problem, er at maskinen har adgang til ens gamle backup når man
> laver en ny.
> Er man uheldig kan ens data og backup overskrives samtidigt.

Enig, hvis det er 'backup' vi snakker om, men jeg læser det mere som Poul er
ude efter en slags synkronisering.

Fra OP:
> En anden ting kan jeg åbne og se hvad det er
> jeg har gemt på min USB stick og kan jeg indstille den så den opdaterer
> automatisk.

Og - i denne gruppe vil jeg helst lukke øjnene for brug af ord som
'kontaktoplysninger' og 'USB stick' i samme sætning ;)

Stig Johansen