Placer JFrame i midten af skærm
Fra : MooreHojer

Dato : 07-03-08 22:28

Hej NG

Hvordan placerer man en JFrame i midten af en skærm?

Har søgt på google og bl.a. fundet følgende kode, men kan ikke få det til at
virke:

<----- KODE START ----->

//GETS SCREEN SIZE
Dimension screen_Dimension =Toolkit.getDefaultToolkit
().getScreenSize ();
//GETS WINDOWS SIZE
Dimension frame_Dimension = window.getSize ();
//PUTS FRAME IN THE "MIDDLE" OF THE SCREEN
window.setLocation ( new Point (
(screen_Dimension.width / 2-frame_Dimension.width / 2),
(screen_Dimension.height / 2-frame_Dimension.height/ 2)));

<----- KODE SLUT ----->

Nogen der kan hjælpe mig på vej?

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 07-03-08 23:03

> [...]
> (screen_Dimension.width / 2-frame_Dimension.width / 2),
> (screen_Dimension.height / 2-frame_Dimension.height/ 2)));

Aah, nu forstår jeg.... 'window' skal være pointeren til min JFrame og så
virker det....

Til gengæld har jeg et lille tillægsspørgsmål
Hvordan vil det virke hvis man kører med mere end én skærm?

--
MooreHojer

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-03-08 23:25

On Fri, 7 Mar 2008 23:03:10 +0100
"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Aah, nu forstår jeg.... 'window' skal være pointeren til min JFrame
> og så virker det....

Hvorfor ikke blot: window.setLocation(null)

> Til gengæld har jeg et lille tillægsspørgsmål
> Hvordan vil det virke hvis man kører med mere end én skærm?

Ovenstående overlader din window manager at placere window i centrum,
så det er altså din window manager, der bestemmer, hvor centrum er.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen