lukkes DB_connection i en sttic automatisk~
Fra : MooreHojer

Dato : 25-02-08 14:11

Hej NG

Vil en connection til en database lavet i en metode der er erklæret static
automatisk lukke når kaldet er færdigt eller *skal* manselv lukke den?

--
MooreHojer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-02-08 17:03

MooreHojer skrev den 25-02-2008 14:10:

> Vil en connection til en database lavet i en metode der er erklæret static
> automatisk lukke når kaldet er færdigt eller *skal* manselv lukke den?

Luk altid forbindelser når du er færdig med dem. Det vil gavne dig i
det lange løb.

Hvis det er dyrt at etablere en ny forbindelse, så overvej at bruge en
"connection pool" til at holde styr på dem.

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 26-02-08 04:30

MooreHojer wrote:
> Vil en connection til en database lavet i en metode der er erklæret static
> automatisk lukke når kaldet er færdigt eller *skal* manselv lukke den?

Static eller ikke static gør ingen forskel - du bør altid lukke din
connection eksplicit.

Og så er jeg lidt skeptisk overfor om den connection virkeligt
bør være static eller om ikke koden snarere bør reorganisers lidt så
den kan laves ikke static.

Arne

Fra : MooreHojer

Dato : 26-02-08 08:56

> Static eller ikke static gør ingen forskel - du bør altid lukke din
> connection eksplicit.

ok

> Og så er jeg lidt skeptisk overfor om den connection virkeligt
> bør være static eller om ikke koden snarere bør reorganisers lidt så
> den kan laves ikke static.

koden er ikke static, men vi overvejde at gøre det da det gav lidt problemer
med både at bruge vores ResultSet og få lukket den.
Vi har du dog fundet en løsning så vi slipper for static OG får lukket vores
connection korrekt.

--
MooreHojer