Class-path i MANIFEST
Fra : Janus

Dato : 18-02-08 03:00

Hej NG!

Jeg har en applikation, jeg pakker i en jar fil gennem mit
udviklingsmiljø Eclipse. Jeg har tilføjet nogle ikoner her og dér, der
alle kommer fra Suns ikonpakke (jlfgr-1_0.jar). Når jeg pakker til jar
fil, kan min eksekverbare .jar ikke finde jlfgr-1_0.jar filen, når jeg
prøver at eksekvere den.

Her er min MANIFEST fil:

Manifest-Version: 1.0
Class-Path: etc/jhbasic.jar etc/fljgr-1_0.jar
Main-Class: start.Gui

Her er den kode, der fejler:

URL res;
Class c = getClass();
JMenu menu = new JMenu("File");
res = c.getResource("/toolbarButtonGraphics/general/New16.gif");

res er null, når programmet køres fra den eksekverbare jar fil.
Den anden jar fil (jhbasic.jar) kan den eksekverbare applikation godt
se, så det er ikke et path-problem.

I Eclipse har jeg tilføjet de 2 jar filer til projektet som
ressourcer, og hér kører alt fint.

Nogen der kan hjælpe mig her? Hvordan får jeg min applikation til at
se fljgr-1_0.jar i etc-mappen?

Pft.
Janus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-02-08 11:37

Janus skrev den 18-02-2008 11:00:

> fil, kan min eksekverbare .jar ikke finde jlfgr-1_0.jar filen, når jeg
> Class-Path: etc/jhbasic.jar etc/fljgr-1_0.jar

Står der det samme i dit manifest som filen faktisk hedder?

Fra : Janus

Dato : 18-02-08 06:32

On Feb 18, 11:37 am, Thorbjørn Ravn Andersen <thunderax...@gmail.com>
wrote:

> Står der det samme i dit manifest som filen faktisk hedder?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

"Ja, jeg har trippeltjekket for sådanne syntaktiske fejl". Således
skrev jeg, og havde musen over "Send" knappen, da nok hellere lige
måtte tjekke for en 4. gang. Tak for hjælpen, Thorbjørn! Du har endnu
en gang reddet mine nødder (eller er det kastanjer?) ud af gløderne!