Beregning af sandsynlig værdi
Fra : Peter Bom

Dato : 16-02-08 00:10

Hej

Jeg vil gerne have lidt hjælp til at beregne en sandsynlig værdi.

Kildedata hentes fra en database, metoden skal bruges til bayersk statistik,
jeg bruger middelværdi i beregning hvilket gør resultatet en smule upræcis,
har behov for at kende den mest sandsynlige værdi. Da middelværdien kan
ligge lidt højre da det er summen / antal.

Findes der nogle links til statiske metoder hvor VB anvendes.

Hilsen

Peter

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-02-08 09:34

Peter Bom skrev:
> [...]
> ligge lidt højre da det er summen / antal.
>
> Findes der nogle links til statiske metoder hvor VB anvendes.

Der findes i al fald statistiske add-on moduler til Visual Basic. Find
dem evt. via componentsource.com

Jeg har afprøvet en enkelt, men den ligger på en anden PC, så vend
tilbage, hvis jeg skal finde navnet frem.
I mit tilfælde var det CHI2 værdien, kunden ønskede, og den var det
lettere at beregne selv

Fra : Peter Bom

Dato : 16-02-08 23:16

Hej

Det må du meget gerne.

Hilsen

Peter

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-02-08 15:30

Tja, der lovede jeg lidt for meget - PC'en er geninstalleret i
mellemtiden - det havde jeg lige glemt (det var i 2003 jeg testede!).

Men jeg har tilfældigvis gemt en gammel mail fra den gang. Det var Total
VB Statistics, jeg testede, og jeg har et link:
"http://www.fmsinc.com/go.asp?230"

men om det fortsat er aktivt ved jeg ikke. Men det kan i al fald findes
via componentsource.com

mvh

Fra : Peter Bom

Dato : 17-02-08 19:41

Hej

Linket er aktiv, men jeg kigger på det, tak for hjælpen

med venlig hilsen