Wrappe en side i FP
Fra : bensen

Dato : 21-02-08 17:28

Efter aftale, skal jeg wrappe en anden side ind i min.

Når jeg laver et link,- har jeg mulighed for at vælge
destinationsramme. Imidlertid ændrer det ikke noget, uanset
hvilket parameter jeg benytter, den fremmede side åbner hos ham.

Kan man ikke wrappe?.

(og ja, jeg er bekendt med at det er dårlig skik osv)

Nogen der har et bud?

Bensen
www.bensens.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 21-02-08 19:45

> [...]
>
> Kan man ikke wrappe?.
>
> (og ja, jeg er bekendt med at det er dårlig skik osv)

Forstår jeg dig ret, så forsøger du at indsætte en fremmede side, i en
iframe hos dig ?

Se, det mås man ikke for FP. Den tillader ikke at "udenbyes" sider puttes i
en iframe. Så enten må du linke på god gammeldaws facon til siden, eller
også må du kopierer hans tekst til din egen side.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : bensen

Dato : 21-02-08 21:27

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> Meget godt i skuffen.
> For børn og barnlige sjæle.
>
> Tak for svar. Ja, du forstod mig helt rigtigt.

Kan du så evt uddybe ( oh du FP guro....) hvad der så menes med
destinationsramme. Uanset hvilket parameter jeg benytter, kan jeg ikke
konstatere nogen ændring.

Mvh
Bensen.
Amøbe udi HTML

Fra : enkvinde

Dato : 21-02-08 23:47

> Kan du så evt uddybe ( oh du FP guro....) hvad der så menes med
> destinationsramme. Uanset hvilket parameter jeg benytter, kan jeg ikke
> [...]

Destinationsrammer, spørger du om... Hmmm... tænke, tænke... meget
pædagogisk

Jamen, det handler jo bare om, hvordan man ønsker en ny side skal åbne.

Samme ramme = hvis man har en rammeside feks. med en ramme i midten, hvor
billedet af en hund vises og nu ønsker at vise en ny side med en kat på
samme sted. Så bruges "samme ramme"

Ønsker man i stedet katten vist på en side helt alene for sig selv, så
bruger man "hele siden" - og vupti, hele siden bliver erstattet af katten og
siden med hunden er pist borte.

Man kan også ønske, at siden med katten bliver åbnet oven på den side med
hunden som man allerede har åben, således at man altså har 2 sider åbne
samtidig. Det kan man få ved at vælge "ny side"

Og endelig kan man have en grund skabelon/rammeside med en overordnet ramme,
som man nu ønsker at tage i brug igen. Puhh... den sidste her, er ikke godt
formuleret, men jeg kan ikke lige finde andre ord lige nu *s*

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.