Knap problem?
Fra : jonathan

Dato : 04-03-08 22:08

Hej allesammen!
Jeg har dette program (Photoshop CS2), og jeg vil gerne gøre
denne her knap gennemsigtig(baggrunden som er sort):
http://alwts.fristedet-agger.dk/knapper/forside_0.gif
jeg er lidt fatsvag til det her program men ved at man kan gøre
det så skær det venligst ud i pap for mig

Tak på forhånd
-Jonathan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 04-03-08 22:59

"jonathan" <jonathansonNOSPAM@gmail.com> skrev
> [...]
> jeg er lidt fatsvag til det her program men ved at man kan gøre
> det så skær det venligst ud i pap for mig

Hej Jonathan.
Stadig forkert gruppe
Dette er Flash gruppen og du skulle i grafikgruppen.

Jeg har lige lynhurtigt lavet en knap fra bunden:
http://www.web-graphic.dk/frontside.png

Ikke så smukt men for at fortælle dig hvordan du kan gøre det.

Er det meningen at du vil lave knappen fra scratch ?
Eller blot fjerne den sorte bg fra dit billede ?
Husk at arbejdsbaggrunden skal være transperent.

Du skal huske at gemme filen/billedet til web i Photoshop (save for web) og
enten i gif eller som her png.
Baggrund transperent.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : jonathan

Dato : 05-03-08 07:43

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> Husk at arbejdsbaggrunden skal være transperent.
>
> Du skal huske at gemme filen/billedet til web i Photoshop (save for web) og
Nu lyder jeg måske lidt dum men hvor er det jeg præcis gør den transperent så
den bliver gennemsigtig? alt andet forstår jeg fint men lige transperent er jeg
i tvivl om hvor jeg gør :S

-Jonathan

Fra : jopa

Dato : 05-03-08 10:36

> [...]
> så
> den bliver gennemsigtig? alt andet forstår jeg fint men lige transperent

Nu kører jeg med version 10 i engelsk.
Du starter med
File
New
og så får du dette billede hvor du vælger transperent
http://www.web-graphic.dk/transperent.png

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : jonathan

Dato : 05-03-08 21:39

> [...]
> File
> New
> og så får du dette billede hvor du vælger transperent
TAK skal du have! jeg brugte en new en "lasoede" den gamle (det der ikke var
sort) og satte det over i den der var Tansperent
kan nok gøres nemmere men har da fundet en måde :P tak!

-Jonathan