At komme online med en Wii - skal der åbne~
Fra : Dopedog

Dato : 04-03-08 19:40

Hejsa.

Jeg har købt mig en Nintendo Wii, og har prøvet på at komme online med den.
Jeg har TDC Bredbånd City, og forbindelsen skulle køre igennem en Wi-Fi USB
Connector (altså trådløst fra computeren). Jeg kan ikke helt få det til at
virke, men kan godt se at Wii'en ihvertfald finder computeren (da jeg skal
give den lov o.s.v.). Derfor skal jeg, umidlbart, have 2 IP adresser (en til
computeren og en til Wii'en) og det er jeg ikke sikker på jeg har. Nogen der
ved noget om det ?

-Ronnie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-08 19:44

Dopedog skriver:

> [...]
> computeren og en til Wii'en) og det er jeg ikke sikker på jeg har. Nogen der

Ja, det du forsøger er at får internetadgang gennem computeren.

Derfor behøves du ikke 2 IP adreser, da din PC kommer til at fungere som
en router - men har du sat den op tl det ?

Jeg ville købe en router og lade den være fælles internetadgang for både
PC og Wii - stadigvæk kun med 1 IP adresse.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dopedog

Dato : 04-03-08 21:58

> Ja, det du forsøger er at får internetadgang gennem computeren.
>
> Derfor behøves du ikke 2 IP adreser, da din PC kommer til at fungere som
> en router - men har du sat den op tl det ?

Det tror jeg ikke ... Jeg har prøvet at google mig lidt til det, men synes
ikke jeg kan finde noget specifikt. Noget du kan hjælpe med ?

-Ronnie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-08 22:05

Dopedog skriver:

> Det tror jeg ikke ... Jeg har prøvet at google mig lidt til det, men synes
> ikke jeg kan finde noget specifikt. Noget du kan hjælpe med ?

Start -> Hjælp og support, skriv ordene:
deling af internetforbindelse

Så skal du se løjer.

Men så skal computeren være tændt før du kan gå på nettet med din Wii.

Mit råd (jeg gentager): Køb en router.

Fra : Dopedog

Dato : 04-03-08 23:37

> Start -> Hjælp og support, skriv ordene:
> deling af internetforbindelse
>
> Så skal du se løjer.

Jeg takker og bukker mange gange. Nu virker det

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-03-08 06:13

Dopedog skriver:

> Jeg takker og bukker mange gange. Nu virker det

Velbekom, hvad gjorde du ?

Fra : Dopedog

Dato : 05-03-08 10:54

> Velbekom, hvad gjorde du ?

Jamen jeg gik ind i hjælp og support og søgte efter "deling af
internetforbindelse" som du skrev. Så kørte jeg "network setup wizzard" og
fik så lavet min computer om til en "router". Eller ihvertfald at andre
computere kunne connecte til internettet via min. Så var der hul igennem på
Wii'en