Fra Tele2 til Cybercity.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-03-08 18:04

Jeg læste med interesse Ulrik Brinch's indlæg d. 21/2 og kommentarer
dertil, da jeg har fået samme tilbud og undrede mig.
Jeg kan ud af svarene læse mig til noget af grunden til prisforskellen.

Jeg har idag Tele2, med et SpeedStream 5100 "modem". Leveret af Tele2,
men monteret af TDC montør for ca. 4 år siden. Da jeg fik ADSL. Samtidig
måtte jeg ændre forbindelsen til fastnet tlf. da den skal sidde sidst på
linien.

Jeg skal angiveligt have nyt "Telefoni- og bredbåndsrouter" som
Cybercity kalder det.

Spørgsmål:
Kan jeg bruge fastnet tlf. uændret med det nye Hardware.?
Kan jeg bruge den også når jeg slukker for forsyning til PC, router osv.?

Forklaring her:
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand_og_telefoni/det_faar_du/saadan_fungerer_det/

(Jeg ved jeg kunne spørge Tele2/Cybercity, men kan se at jeg kan håbe på
gode svar her!)

Mvh. Jørgen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-03-08 18:15

> Kan jeg bruge fastnet tlf. uændret med det nye Hardware.?

Pånær gamle drejeskivetelefoner skulle stort set alle telefoner kunne
bruges, ja.

> Kan jeg bruge den også når jeg slukker for forsyning til PC, router osv.?

PC kan sagtens være slukket, router skal dog være tændt, du vil således ikke
kunne bruge telefonen i tilfælde af strømsvigt, de fleste har dog i forvejen
alligevel en mobil som kan bruges som backup hvis uheldet skulle være ude.
Ellers bør du ikke opleve andre forskelle end en mindre telefonregning end
du har været vant til :)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-03-08 12:13

Michael Kjærsgård wrote:

Klip

> PC kan sagtens være slukket, router skal dog være tændt, du vil således ikke

Klip

Det var lige det med routeren jeg var ude efter. Jeg havde det på
fornemmelsen.
Tak.

Det harmonerer jo ikke just med snakken om at spare på standby forbruget...
På den anden side har jeg elvarme. Og hvor varmen kommer fra er jo
ligegyldig. Ihvertfald om vinteren.

Mvh. Jørgen